خبرگزاری کار ایران

خدمات جمعیت هلال احمر قزوین با ۲۱ پایگاه ثابت جاده ای در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۴۴

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امدادگران این جمعیت با بهره گیری از ۲۱ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، هوایی و کوهستان در تعطیلات نوروزی در خدمت مسافران و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین خوئینی با اعلام این خبر گفت: با آغاز طرح‌های نوروزی نیروهای این جمعیت نیز در کنار سایر نیروهای امدادی با استقرار در جاده ها برای خدمت رسانی آماده هستند.

وی افزود: در اجرای طرح نوروزی اقدامات امداد و نجات، خدمات بشردوستانه و پویش هلال رحمت نیز توسط این جمعیت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز اجرا می شود.

خوئینی تصریح کرد: در اجرای طرح نوروزی سه طرح امداد و نجات، خدمات بشردوستانه به مسافران و پویش هلال رحمت نیز اجرا می شود و این خدمات از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ در پایگاههای این جمعیت ارائه می شود.

این مسئول گفت: جمعیت هلال احمر استان با داشتن ۲۱ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، امداد هوایی و امداد کوهستان و همچنین پایگاه موقت، در ایام تعطیلات نوروزی در حال ارائه خدمات به مسافران و رانندگان است.

وی در خصوص امکانات و نیروهای بکار گرفته شده در این طرح نیز اظهارداشت: ۱۲۵ نفر از کارکنان و نجات گران جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند و در کنار این نیروها تعداد ۱۱۵ پیراپزشک هم خدمت رسانی می کنند.

خوئینی بیان کرد: همچنین ۹ مرکز پاسخگویی اضطراری و مرکز کنترل هماهنگی فرماندهی عملیات، واحد آنست، پنج تیم واکنش سریع با بکارگیری ۱۴۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین شامل آمبولانس، اتولانس، خودروهای نجات، خودروهای کمک ‌دار، خودوری چند منظوره آرگو، یک فروند بالگرد در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مردم خواهند بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی با برپایی ۱۰ پست ثابت در استان و یک پست سیار و مشارکت کارکنان و اعضای جوانان هلال احمر استان تلاش می کنیم به مسافران نوروزی خدما لازم داده شود.

وی گفت: در این طرح برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، مهارتی، خدمات زیست محیطی، برنامه‌های مناسبتی، کمپین به رفت، برپایی خیمه نماز، خدمات سحاب، برپایی ایستگاه سلامت و فضای دوستدار کودک پیش بینی شده که با اجرای این طرح امیدواریم ضمن کمک به ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان، راهنمایی مسافران به نقاط امین، زمینه کاهش سوانح جاده‌ای در سفرهای نوروزی نیز مهیا شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در مورد اجرای پویش هلال رحمت نیز گفت: در آستانه سال نو و به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بمنظور تأمین نیازهای اساسی خانواده‌های کم بضاعت با کمک خیرین و داوطلبان نسبت به تهیه اقلام معیشتی اقدام خواهد شد. 

خوئینی اظهارداشت: تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و ماه عبادت‌ را به فال نیک گرفته و امیدوارم نیروهای امدادی هلال احمر بتوانند در خدمت رسانی بهع مردم همچون گذشته کوشا بوده و نقشی هرچند اندک در آرامش و نشاط مردم در ایام نوروز داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز