خبرگزاری کار ایران

۲ هزار کارگر قزوینی با امضای طوماری اعلام کردند؛

کارگران سنگینی دستان ناپاک در تأمین اجتماعی را تحمل نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۷

چکیده: سرمایه بین النسلی سازمان، مربوط به همه کارگران است و خیانت به اندوخته کارگران در این صندوق خیانت به همه نسل هاست. / در حالی که صاحبان اصلی سازمان خود متحمل مشکلات درمانی و معیشتی زیادی‌ هستند، نمی‌توانند سنگینی دستان ناپاک را در جیب‌های‌شان تحمل کنند.

بیش از دو هزار نفر از کارگران شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی در استان قزوین با امضای طوماری خواستار پیگیری قضایی تخلفات مطرح شده در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که به امضای بیش از دو هزار کارگر شاغل در واحد‌های صنعتی استان قزوین رسیده، خطاب به رئیس قوه مقننه آمده است: ما کارگران استان قزوین ضمن قدردانی از تلاش مجلس برای تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، تمام توان خود را در راه حراست و پاسداری از اموال سازمان تامین اجتماعی بکار گرفته‌ایم و از رئیس مجلس درخواست می‌کنیم جهت حفظ اموال کارگران در تامین اجتماعی، زمینه برخورد با متخلفان را فراهم کند.

کارگران امضا کننده این نامه در ادامه، غارت اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی را ناشی از سوء استفاده برخی فرصت طلبان از فقدان نظارت دستگاهای مرتبط دانسته‌اند و آورده‌اند: در حالی که صاحبان اصلی سازمان خود متحمل مشکلات درمانی و معیشتی زیادی‌ هستند، نمی‌توانند سنگینی دستان ناپاک را در جیب‌های‌شان تحمل کنند.

کارگران قزوینی در این نامه با یادآوری ساز و کار بین‌النسلی سازمان تأمین اجتماعی، آورده‌اند: سرمایه بین النسلی سازمان، مربوط به همه کارگران است و خیانت به اندوخته کارگران در این صندوق خیانت به همه نسل هاست.

امضا کنندگان این نامه با اشاره به حجم تخلفات مالی صورت گرفته در تامین اجتماعی، در ادامه آورده‌اند: ما بیمه شدگان عمل مسئولین وقت سازمان را خیانت در امانت دانسته و معتقدیم اگر قرار بود مسئولان سازمان پاداش‌ها و هدایای آنچنانی به یکدیگر بدهند می‌بایست هزینه آن را از ردیف بودجه‌ای که دولت مشخص کرده بود، خرج می‌کردند.

در ادامه امضاء کنند گان نامه پی گیری گزارش تخلفات تامین اجتماعی را از جانب قوه قضائیه یک امتحان الهی برای این دستگاه دانسته‌ و در خاتمه تاکید کرده‌اند: چشم امید میلیون‌ها بیمه شده متوجه عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی قانونی این پرونده است تا هر چه سریع‌تر فضای نا‌آرامی که در بین بیمه شدگان ایجاد شده است خاتمه یابد.

گفتنی است، کارگرانی از کارخانه‌های پارس پامچال، سیمرغ زهرا، کاشی سرامیک الوند، گلوکوزان، باغ کوثر، جوجه البرز، ایران چوب، قفل کار، فرش پارس، کاربراتور ایران، آرد ماشین، مهرام، سرما آفرین، آلومتک و آلومراد، نخ البرز، شیشه قزوین، هادی برق، کاشی پارس، چینی البرز، نیروگاه شهید رجایی، تولی پرس، البرز دارو، آبگینه، قند قزوین، ایران دو چرخ و… این نامه را امضا کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز