خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت سوم

عدم ثبات قیمت‌ها سازندگان مسکن را سردرگم کرده است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۲۴۳

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین گفت: عدم ثبات قیمت‌ها قیمت در پروژه‌های مسکن ما را به جایی می‌رساند که مدیریت‌ها فشل می‌مانند و خود ما هم با افزایش قیمت‌ها سردرگم مانده‌ایم و تعدادی از افراد مجبور می‌شوند واحد خود را واگذار کنند و افراد غیرمتفرقه واحدها را خریداری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رحیم هاشم‌پور با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به اینکه نوسان قیمت ارز و تورم در کشور برای ما عادی شده، گفت: باید قبول کنیم در حوزه‌ا‌ی قرار داریم که تورم و افزایش قیمت‌ها موانع زیادی را در هر زمینه‌ای ایجاد می‌کند که مسکن ازجمله آن‌ها است و در آن با حدود 6 تا 7 هزار شغل درگیر هستیم.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین ادامه داد: به محض اینکه دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت فولاد که در ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد افزایش می‌یابد و باید از اعضا درخواست واریزی مجدد داشته باشیم و نیاز داریم این موضوع را برای آن‌ها توجیه کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از اجناس داخل کشور است و مواد اولیه وارداتی هم ندارد و تاثیر افزایش قیمت ارز بر این موارد را درک نمی‌کنیم، البته در مسکن بسیار تاثیرگذار است و هر کالایی که خرید می‌شود براساس قیمت ارز خواهد بود.

اجرای مسکن ملی به ابتکار و خلاقیت نیاز دارد

این مسئول با بیان اینکه طرح ملی مسکن دنباله مسکن مهر است و جانمایی مسکن مهر هم اشتباه بود، گفت: باید در مکان‌هایی مستقر می‌شد که زیرساخت‌های شهری وجود داشت اما دولت در آن زمان مفتکی صاحب مسکن مهر شد اما زیرساخت‌هایی مانند درمانگاه، آموزش و نانوایی هنوز هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما مسکن ملی را استارت زدیم اما باتوجه به شرایطی که وجود دارد و باید هزینه زیرساخت‌ها و آماده سازی‌ها پرداخت شود، مسکن ملی گران‌تر از مسکن مهر خواهد بود، کسی که پول آپارتمان ندارد چطور می‌تواند خانه بخرد و پول حیاط، خیابان و آسفالت کشی را هم پرداخت کند و در نهایت مسکن ملی به زمین ملی تبدیل خواهد شد که به اعضا تحویل داده می‌شود.

هاشم‌پور اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های مسکن در کنار تجربه، خلاقیت و نوآری هم اهمیت دارد؛ مسکن ملی یک ایده است که باید اجرایی شود و نحوه اجرای آن به ابتکار نیاز دارد، در چگونگی و سرعت ساخت و حتی نوع استفاده از مصالح باید خلاقیت داشت و اگر به شکل سنتی پیش برود، سال‌ها طول می‌کشد و مسکن ملی هم مسکن ملی نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما با مسکن فرهنگ و هویت می‌سازیم و به مردم شخصیت می‌دهیم، عنوان کرد: قرار نیست با پروژه‌های مسکن مردم را تابلو کنیم اما در پروژه مسکن مهر چنین اتفاقی رخ داده و این نوع برخورد از نظر رفتار اجتماعی درست نیست و نباید افراد جامعه را از هم جدا کرد.

 

حجم ویدیو: ۱۹۰.۵۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۶:۱۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز