خبرگزاری کار ایران

بعد از یک دهه؛

مجموعه اشعار آیینی سید جلال موسوی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۲۰

مجموعه اشعار آیینی "شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت" اثر سید جلال موسوی به همت حوزه هنری قزوین منتشر و با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات در تالار حافظ حوزه هنری قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدعلی حضرتی، شاعر و پژوهشگر در آئین رونمایی از کتاب " شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت" گفت: این کتاب قرار بود در سال 1390 انتشار یابد، اما به دلیل اینکه نهاد‌های فرهنگی همواره اعتبار کافی برای پشتیبانی از این محصولات را ندارند چاپ این کتاب به تعویق افتاد.

این شاعر قزوینی با اشاره به اینکه مقرر شده بود از محل فروش کتاب قبلی هزینه چاپ مجموعه دوم را که آن روزگار قرار بود با عنوان "از فدک تا فرات" منتشر شود تأمین کنیم، گفت: متاسفانه برای فروش آن مجموعه نیز اقدام خاصی از سوی متولیان فرهنگی صورت نگرفت.

وی عنوان کرد: سید جلال موسوی یکی از بزرگترین شاعران آیینی در مقیاس ملی است که متأسفانه حتی در زادگاه خود، قزوین نیز به خوبی شناخته نشده است.

حضرتی اعلام کرد: سید جلال در تراز شعر آیینی بی‌گمان یکی از 10 شاعر اول کشور است، ولی شناخته نشد چراکه مانند بسیاری از شاعران به تهران مهاجرت نکرد و در زادگاهش صادقانه و بی‌ادعا زیست و شعر نوشت.

این شاعر قزوینی با بیان اینکه سیدجلال موسوی اگر در شهری غیرقزوین می‌زیست شاید سرنوشتی متفاوت داشت اضافه کرد: شاعری که در این زمان زبانش تغییر کرده متصور نیست جلال در میانسالی زمانی که تغییر زبان برای شاعران دیگر بسیار دشوار است زبانش را دگرگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: شعر اتفاقی است که در زبان می‌افتد و سیدجلال این موضوع را به درستی نشان داد، او با شجاعت از سطح واژگان در حوزه معنایی عبور و نوآوری را ایجاد کرده و از این جهات زبانش دگرگون شد به طوری که با خواندن شعر‌های این شاعر تصور نمی‌کنیم که گوینده این ابیات در سن بالای 70 سال چنین غزلی را سروده باشد.

حضرتی افزود: این شاعر در شعر‌های آیینی خود کربلا را در درون ما نشان داده تا ما را با عمق واقعه همراه کند؛ شاعری که شعرهایش در بیلبورد‌های شهری فراگیر می‌شود، اما خودش بی اینکه قدرش را بدانند گمنام و غریبانه روی تخت بیماری قرار دارد.

این پژوهشگر یادآور شد: «شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت» اثر سید جلال موسوی پس از تلاش‌های بسیار مجوز گرفت، امیدواریم حق این مجموعه ادا شود و ما بیشتر قدر شاعر بزرگی مثل سید جلال موسوی را بدانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز