خبرگزاری کار ایران

در جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل؛

دانشجویان خارجی 90 دانشگاه در قزوین حضور می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۴۰۴

معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: در جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل، استان قزوین میزبان تمام دانشجویان خارجی سراسر کشور است و ۹۰ دانشگاه کشور که مجوز جذب دانشجوی خارجی دارند که برای شرکت در جشنواره دعوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مولوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: جشنواره فرهنگ ملل هر سال توسط یکی از دانشگاهان معتبر کشور که مجوز جذب دانشجوی خارجی دارند برگزار کی‌شود و ممکن است هر ۲۵ سال یک دانشگاه بتواند این جشنواره را برگزار کند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: در کنار جشنواره که از ۱۸ تا ۲۰ تیر برگزار می‌شود، ۳۰ غرفه برای نمایش فرهنگ کشورهای مختلف به دانشجویان ملل اختصاص دارد و بخشی از غرفه‌ها هم به سازمان‌ها و نهادهای جشنواره برای تبلیغ علم و فناوری و صنعت و دستاوردها اختصاص دارد که با استقبال صورت گرفته ممکن است این غرفه‌ها تا ۴۰ مورد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: آمادگی پذیرش سه هزار دانشجو را داریم و علاوه بر دانشجویان بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و حدود ۸۰ مسئول استانی و کشوری که فعالیت آن‌ها با حوزه بین‌المللی مرتبط است هم برای شرکت در جشنواره دعوت شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: برنامه از ۷.۵ صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت و برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آشنایی با فرهنگ ملل مختلف، بسترسازی برای رایزنی، ترویج پیام دوستی و همدلی بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیرایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیرایرانی در بستر فضای فرهنگی، تعریف فضای دانشگاه‌ها به عنوان فضایی بانشاط و پویا و جذاب سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیرایرانی به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مولوی اظهار کرد: انتخاب نمادها و شیوه‌های ستزگار با فرهنگی ایرانی و اسلامی، ضرورت محوری بودن نقش دانشجویان در مدیریت جشنواره و نقش آفرینی دانشگاه‌ها و مسئولین مربوط به عنوان تسهیل کنندگان و مشوقان جشنواره، ضرورت ایجاد همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فرهنگی و ایجاد بستر فرهنگی به‌عنوان متن اصلی جشنواره جهت شکل‌گیری تعاملات سازنده دانشجویان هم در این جشنواره مدنظر است.

وی ادامه داد: برای این جشنواره بیش از یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه پیش بینی شده است.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: تربیت سفیران فرهنگی از اهداف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و برنامه‌های این جشنواره هم در این راستا درنظر گرفته شده است.

وی گفت: تنوع ملیتی و جنسیتی در این جشنواره مدنظر ما بوده و از دانشگاه‌های کشور درخواست شده این نکته را مدنظر قرار دهند.

این مسئول عنوان کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان هم در این برنامه مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دانشجویان ایرانی هم در قالب تشکل‌ها و انجمن‌ها در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، چرا که ما هم یک ملت در کنار سایر ملل هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز