خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سیستم برق پشتیبان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۴۶۱

اگر متوجه شده اید که باتری شما زمان زیادی برای شارژ شدن طول می کشد، باید این را در نظر بگیرید که احتمالاً در حال حاضر آنطور که باید به طور مؤثر کار نمی کند و روشن شدن آن فقط یک مسئله زمان است.

به گزارش ایلنا، برای راه اندازی یک سیستم پشتیبان برق باید تمامی نکات گفته شده در این مطلب را مطالعه کنید.

چند عامل مختلف وجود دارد که می تواند به طول عمر باتری یو پی اس صبا کمک کند. به طور متوسط، یک باتری بین 3 تا 5 سال دوام می آورد. اما، برخی از باتری ها می توانند بسیار بیشتر دوام بیاورند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاهی بر روی شما بمیرند. همه چیز به شرایط و نحوه نگهداری باتری شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، مهم است که این واقعیت را در نظر بگیرید که بیشتر باتری های UPS با یک استندبای 5 ساله طراحی شده اند. یعنی اگر باتری خود را در شرایط ایده آل نگه دارید و به درستی از آن مراقبت کنید، پس از 5 سال همچنان حدود 50 درصد ظرفیت اولیه خود را خواهد داشت. این عالی است، و معمولاً به این معنی است که می توانید چند سال دیگر از باتری استفاده کنید. اما، پس از آن دوره 5 ساله، ظرفیت بسیار سریعتر شروع به کاهش خواهد کرد.

عوامل دیگری که می توانند بر طول عمر باتری یو پی اس شما تأثیر بگذارند عبارتند از:

دمای عملیاتی؛ اکثر آنها باید بین 20-25 درجه سانتیگراد کار کنند

فرکانس تخلیه

شارژ بیش از حد یا کمتر

راه برای حفظ و افزایش عمر باتری صبا

بنابراین، برای مراقبت صحیح از باتری یو پی اس خود و افزایش عمر باتری تا حد امکان، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر می خواهید حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید، چند بهترین روش وجود دارد که می توانید آن را به حرکت در آورید. خوشبختانه، دنبال کردن آنها نسبتاً آسان است.

ابتدا بهترین مکان را برای نصب دستگاه تعیین کنید. همانطور که در بالا گفته شد، دمای کار می تواند تاثیر زیادی بر طول عمر باتری داشته باشد. بنابراین، هنگامی که برای اولین بار خود دستگاه را نصب می کنید، باید در محیطی با دمای کنترل شده باشد. آن را در نزدیکی درها، پنجره ها یا جایی که ممکن است در معرض باد یا رطوبت باشد قرار ندهید. حتی منطقه ای که می تواند گرد و غبار یا دودهای خورنده زیادی را جمع کند می تواند مشکل ساز باشد.

تعمیر و نگهداری منظم باتری یو پی اس صبا شما، شاید بهترین راه برای افزایش طول عمر و استفاده حداکثری از آن باشد. اکثر مردم می دانند که باتری های یو پی اس به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و کم تعمیر و نگهداری باشند. اما، این بدان معنا نیست که شما باید مراقبت مناسب از آنها را نادیده بگیرید.

مهمترین ویژگی های تعمیر و نگهداری که باید در هنگام مراقبت از باتری خود در نظر داشته باشید شامل پیگیری دما و فرکانس چرخش است. بازرسی های منظم و توجه به ذخیره سازی نیز مهم است. ذخیره سازی یک عامل جالب در طول عمر باتری یو پی اس است، زیرا یک باتری استفاده نشده در واقع چرخه عمر خود را کاهش می دهد. در اصل، اگر باتری هر 3 ماه یکبار شارژ نشود، حتی اگر از آن استفاده نشده باشد، شروع به از دست دادن ظرفیت می کند. اگر به این روش ادامه دهید که مکرراً آن را شارژ نکنید، از 18 تا 24 ماه دیگر بی فایده می شود.

چگونه بفهمم باتری یو پی اس صبا من نیاز به تعویض دارد؟

چندین علامت کلیدی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید تا مشخص کنید که آیا باتری UPS شما به پایان عمر خود رسیده است یا خیر. بارزترین آن زنگ هشدار باتری کم است. تمام باتری های یو پی اس این زنگ هشدار را دارند و زمانی که تست خود را انجام می دهند، اگر باتری کم باشد، یا صدا می دهد یا متوجه خاموش شدن چراغ خواهید شد. هر دو یا هر دو نشانگر نیاز به تعویض باتری هستند.

اگر به باتری خود توجه زیادی می کنید و سعی می کنید به طور منظم آن را تعمیر و نگهداری کنید، چند علامت و نشانه وجود دارد که باید قبل از به صدا درآمدن زنگ هشدار به دنبال آن باشید. چراغ های پانل چشمک زن یا هر علامتی که نشان دهنده کنترل الکترونیکی عجیب باشد، نشانگر این است که باتری شما احتمالاً از بین رفته است.

علاوه بر این، اگر متوجه شده اید که باتری شما زمان زیادی برای شارژ شدن طول می کشد، باید این را در نظر بگیرید که احتمالاً در حال حاضر آنطور که باید به طور مؤثر کار نمی کند و روشن شدن آن فقط یک مسئله زمان است.

در نهایت، به مدت زمان استفاده از باتری توجه کنید. حتی اگر هیچ یک از این علائم واضح را نمی بینید، به این معنی نیست که آنطور که باید کار می کند. اگر بیش از سه سال و مطمئناً بیش از 5 باتری یو پی اس صبا دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال جایگزینی باشید.

آیا یو پی اس همیشه باید به برق وصل باشد؟

شما می توانید هر طور که صلاح می دانید از باتری UPS خود مراقبت کنید. اما، جدا کردن آن از برق می تواند طول عمر کمتری داشته باشد. برای مثال، اگر یو پی اس خود را هر شب جدا کنید، خود تخلیه می شود. وقتی دوباره به برق وصل شد، باتری باید خودش را دوباره شارژ کند تا تخلیه آن را جبران کند. انرژی بیشتری مصرف می کند و می تواند فرسودگی و پارگی باتری شما را افزایش دهد و باعث می شود که باتری شما سخت تر کار کند، بنابراین دوام زیادی نخواهد داشت.

اگر سؤال دیگری در مورد طول عمر باتری یو پی اس دارید یا اگر به دنبال جایگزینی آن هستید، می توانید وب سایت ما را مرور کنید یا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. برای آشنایی بیشتر با باتری صبا و اینکه چگونه می‌توانید به عمر طولانی‌تر آن‌ها کمک کنید، نیازی به آشنایی با باتری‌های UPS ندارید، بنابراین می‌توانید از سرمایه‌گذاری خود محافظت کنید و از ایمنی تجهیزات خود در صورت قطع برق اطمینان حاصل کنید.

به نصب، نگهداری و نظارت بر سیستم های باتری برای برخی از بزرگترین و حیاتی ترین مراکز داده و اتاق های سرور در سراسر جزیره ایرلند ادامه دهید. سالها تجربه و آموزش در مورد فن آوری باتری به ما آموخته است که چه چیزی کار می کند.

متأسفانه باتری ها از اقلام مصرفی سیستم یو پی اس شما هستند و از کار می افتند. در تجربه ما، درصد زیادی از مشکلات UPS به دلیل مشکلات باتری قابل اجتناب است. محافظت از سیستم شما در برابر خرابی های گران قیمت قابل دستیابی است زیرا درصد قابل توجهی (تقریباً 80٪) از خرابی های UPS ناشی از باتری های معیوب یا قدیمی است.

سلامت باتری صبا : باتری ها برای عملکرد UPS حیاتی هستند. در حالی که باتری‌ها بیشتر اوقات در حالت آماده به کار قرار می‌گیرند، زمانی که مشکل برق اضطراری وجود دارد، بسیار مهم است که باتری‌ها واقعاً کار کنند - مطمئن شوید که باتری‌های آماده به کار شما واقعاً در حالت ایستاده هستند. مراکز داده، خدمات مالی، صنایع سنگین، ارتباطات و حمل و نقل، همگی خدمات حیاتی هستند که به توان مستمر متکی هستند و نمی توانند در تاریکی رها شوند.

باتری ها طول عمر متفاوت دارند و تقریباً با طول عمر سیستم یو پی اس شما متفاوت خواهد بود. یک عمر طراحی استاندارد وجود خواهد داشت، با این حال این به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

• چرخه های شارژ/دشارژ – تخلیه مداوم باتری ها باعث می شود که عمر آنها پیش از موعد به پایان برسد.

• دما – دمای محیط بالاتر ممکن است عملکرد را بهبود بخشد اما باتری را به سرعت پیر می کند.

در طول حمل و نقل، جابجایی برخی از اتصالات در داخل UPS غیر معمول نیست. اگرچه اغلب قابل مشاهده نیستند، اتصالات شل می تواند منجر به جرقه زدن تجهیزات پس از نصب شود که به نوبه خود می تواند باعث خراب شدن یا حتی آتش سوزی شود. این دلیل دیگری است که چرا برقکارها برای نصب UPS توصیه می شوند، زیرا آنها می توانند اتصالات شل شده را به سرعت شناسایی و اصلاح کنند. پس از نصب، نظارت مناسب و مراقبت های پیشگیرانه به شناسایی و رفع هرگونه اتصالات الکتریکی بالقوه مشکل ساز در UPS کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز