خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

راه اندازی قرارگاه کشاورزی دانش بنیان در قزوین/ بانک ژن و ارقام دانش بنیان در استان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۲۸۲

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای تحقق شعار سال، قرارگاه کشاورزی دانش بنیان در استان به مسئولیت مرکز تحقیقات کشاورزی راه اندازی می‌شود.

رضا افلاطونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره اقدامات درنظر گرفته شده برای تحقق شعار سال با اشاره به قرارگاه کشاورزی دانش بنیان که امروز در استان راه اندازی خواهد شد، گفت: این مرکز با همکاری بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی راه اندازی می‌شود و کشاورزی هوشمند اولین برنامه درنظر گرفته شده در آن است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در این مرکز آنچه کشاورزان می‌توانند در مرحله کاشت، داشت و برداشت به شکل هوشمند انجام دهند شناسایی و اقداماتی که به عملی شدن آن کمک کند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی اقدامات هم پیش از کاشت است که مطالعه درباره تولید بذر مناسب و عدم وابستگی به بذرهای وارداتی، تولید نشاء مناسب و نهاده‌ها و تدوین و بازنگری الگوی کشت از جمله آن‌ها هستند.

این مسئول عنوان کرد: برخی اقدامات هم پس از برداشت انجام خواهد شد که استفاده از ضایعات برای استفاده در خوراک دام از جمله آن‌ها است، در حوزه نظارت هم سامانه توزیع نهاده‌ها، کود و سم به شکل هوشمند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی بازار خدمات دانش بنیان، بانک ژن و ارقام دانش بنیان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

افلاطونی درباره اهمیت بانک ژن و ارقام دانش بنیان گفت: در درجه اول باید ژن‌های منحصر به فرد استان شناسایی شود که اقداماتی انجام شده و تکمیل خواهد شد، در مرحله بعد شناسایی ذخیره گاه‌های گیاهی دارای اهمیت است تا ذخیره گاه‌ها برای استان بماند پس از آن هم به‌زراعی و به‌نژادی مطرح است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دو واحد کشاورزی در زمینه باغی به صورت دانش بنیان درحال فعالیت هستند و هدف این است که در هر حوزه یک واحد دانش بنیان داشته باشیم و این موارد در قرارگاه پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز