خبرگزاری کار ایران

هموارسازی مسیر تحقق اهداف شرکت با رعایت الزامات ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۰۱

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: این شرکت با رعایت کامل الزامات «HSE» موفق شد تا پایداری تولید را محقق سازد و موجبات دستیابی به اهداف سازمان را در محیطی از هر نظر استاندارد فراهم آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، مهرداد کلانترپور با بیان اینکه ایمنی کارکنان، حفاظت از محیط زیست، انطباق با مقررات، صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق کاهش حوادث فردی و فرایندی و افزایش شهرت سازمان، پنج مولفه اصلی در تبیین اهمیت «HSE» در صنعت فولاد به شمار می‌آیند، تصریح کرد: به عنوان یک شرکت جوان اما باتجربه آموزش، ارزیابی ریسک، تامین تجهیزات ضروری، پایش محیط زیست، مدیریت شرایط اضطراری و گزارش‌دهی مستمر را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به بهترین نحو با صیانت از سرمایه‌های انسانی ارزشمند سازمان، به اهداف تولیدی خود دست یابیم.

وی در ادامه به تشریح برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و نتایج حاصل از شناسایی و پیاده‌سازی آن‌ها پرداخت و گفت: سال گذشته جهت ارتقای سطح ایمنی و سلامت کارکنان و حفاظت از محیط زیست، ۱۰ شاخص کلیدی و چهار برنامه راهبردی را در نقشه استراتژیک «HSE» تعیین کردیم؛ شاخص تکرار، شاخص تکرار شدت، شاخص سلامت، آماده‌به‌کاری تجهیزات آتش‌نشانی، امتیاز عملکرد «HSE» شرکت، امتیاز گشت‌های «VIP»، امتیاز مانور شرایط اضطراری، میزان انطباق با الزامات محیط زیست، میزان انطباق با عوامل زیان‌آور محیط کار و انطباق غبار کارگاهی شاخص‌های کلیدی تعیین شده ما بودند که به صورت ماهانه، فصلی و سالیانه مورد پایش قرار می‌گیرند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت صنعت فولاد شادگان افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با کنترل و کاهش قابل‌توجه حوادث فردی، علاوه بر بهبود وضعیت سایت‌های صنعتی که نتیجه تلاش مجموعه در رعایت الزامات «HSE» بود، موفق شدیم امتیاز قابل‌قبول کلیه شاخص‌ها را کسب کنیم.

کلانترپور یادآور شد: اجرای اثربخش دستورالعمل‌های ایمنی، استقرار نظام آراستگی، ارزیابی ریسک فرایندی و ارتقای سلامت کارکنان نیز برنامه‌های راهبردی ما بودند که در اجرای آن‌ها پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم و برخی از این موارد را در سال جاری نیز دنبال می‌کنیم.

وی پروژه تصفیه‌خانه پساب بهداشتی و صنعتی، پروژه تکمیل غبارگیرها، تکمیل کانال‌های پساب، تکمیل فاز یک فضای سبز، تشکیل کمیته تحول ایمنی با هدف بهبود و ارتقای ایمنی در سطح شرکت و رسیدن به صفر حادثه فردی، پروژه کنترل آلاینده‌های محیط زیست و پروژه انتقال پساب تصفیه شده شهرستان شادگان را از اهم پروژه‌های مرتبط با واحد «HSE» برشمرد که آغاز شده و از درصد پیشرفت قابل‌قبولی برخوردارند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به اهداف اولیه مجموعه تحت راهبری خود در سال جاری (از نظر بهبود عملکرد «HSE»)، خاطرنشان کرد: سند راهبردی «HSE»، مبنای ما برای رسیدن به چشم‌انداز و اهداف سازمان در افق ۱۴۰۴ است. امسال نیز ۱۲ شاخص کلیدی و هشت برنامه راهبردی تعیین و تصویب شده‌اند که امیدواریم با تکیه بر توان فنی و عملیاتی کارکنان به پشتوانه تجارب ارزنده مدیریت ارشد سازمان، در کمال آرامش به کلیه اهداف خود دست پیدا کنیم.

کلانترپور در پایان به تبیین نقش «HSE» در شکل دادن آینده شرکت پرداخت و تاکید کرد: با پیروی از هر آنچه در سند راهبردی نهایی کرده‌ایم و با مشارکت مدیران کارآمد و کارکنان ساعی سازمان، برنامه‌های عملیاتی کوتاه، میان و بلندمدت شرکت را بر اساس چشم‌انداز تبیین شده دنبال می‌کنیم و به اهدافی همچون صفر حادثه، صفر بیماری شغلی و صنعت سبز دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز