خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان اعلام کرد:

فولاد هرمزگان، الگوی تعهد به مسئولیت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۵۰

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان از برگزاری رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت با همکاری شرکت فولاد هرمزگان در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان می تواند الگویی برای صنایع استان در راستای تعادل با مجموعه‌های علمی و پژوهش و مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

احمد زاهری ضمن اعلام این خبر به اهداف و مزایای برگزاری رویدادهای  دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد ارائه مطالب آموزشی مرتبط با حوزه کارآفرینی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب و کار است.

وی  اضافه کرد: ایده ها و تیم‌های برتر این رویدادها علاوه بر تقدیر و کسب جوایز مادی، از اولویت بررسی امکان جذب در مراکز رشد و مرکز نوآوری و شتابدهی و شروع کسب و کار نوپای خود، ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری‌سازی محصول، مشاوره و آماده‌سازی جذب سرمایه‌گذاران و … برخوردار خواهند شد. در واقع هدف اصلی این رویدادها تجربه عملی و آشنایی با فرایند ایده‌پردازی صحیح، ارزیابی ایده و ارائه آن در حوزه کارآفرینی و کسب و کار است.

زاهری به مزایای برگزاری این رویداد برای شرکت‌کنندگان اشاره و بیان کرد: در این رویداد دانش‌آموزان از مزایایی مانند آشنایی با مفاهیم اولیه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) و کارآفرینی ، آشنایی و تجربه فرایند ایده‌پردازی برای کسب و کارهای نوپا و نوآوری در حوزه کسب و کار، آشنایی با اصول اولیه ارزیابی ایده، بازارسنجی و طراحی یک ایده متناسب با بازار و نیازهای مشتری، تجربه ارائه تأثیرگذار ایده به سرمایه‌گذاران و داروان، تجربه یک کار تیمی و آموزش مفاهیم اولیه آن و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید مبتنی بر راه‌اندازی شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان بهره‌مند خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به زمینه‌ها و موضوعات مورد توجه در برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت  بیان کرد: در این رویداد به موضوعاتی مانند مکانیک و ساخت، برق و ابزار دقیق، متالورژی و صنایع فلزی، بهداشت و ایمنی محیط زیست، کامپیوتر و IT، تأسیسات و آزمایشگاه و کنترل کیفیت پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسایی اکوسیستم کارآفرینی و زیرساخت‌های اصلی اولین گام در فرآیند تجاری‌سازی است. افزود: این اکوسیستم شامل جذب و شناسایی دانش‌آموزان صاحب ایده، علاقمندان به ایده‌پردازی و کارآفرینی، مربیان و مشاوران، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای حامی و تسهیل‌کننده، شتابدهنده‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد و علاقمند به انواع سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ‌ها هستند.

زاهری تاکید کرد: مجموعه رویدادهایی که در این مرحله برگزار می‌شوند، عموما رویدادهای کوتاه مدت (کمتر از یک روز ) و انگیزشی بوده و بستری برای شبکه‌سازی، انتقال تجربیات و توسعه‌ ارتباطات حرفه‌ای هستند. شرکت‌کنندگان با حضور در این چنین رویدادهایی فرصت شبکه‌سازی و یادگیری به دست می‌آورند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

وی به برگزاری دورهمی‌ها (کافه کارآفرینی) با محوریت صنعت زیر مجموعه این رویداد اشاره کرد و افزود: هر دورهمی با یک موضوع خاص و متفاوت و با دعوت از افراد صاحب نظر و کارآفرینان موفق در حوزه صنعت برگزار می‌شود. این رویدادها فرصتی برای دانش‌آموزان، کارآفرینان و … است که به شبکه‌سازی، تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر بپردازند.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان تاکید کرد: گسترش فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در فضاهایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و ایجاد فرصت مناسب برای افراد خلاق در بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه از جمله اهداف برگزاری این رویدادها است.

وی برگزاری تور فناوری را از دیگر برنامه‌های این رویداد دانست و عنوان کرد: این تور جهت بازدید حضوری دانش‌آموزان از صنایع و مسائلی که دانش آموزان در راستای آن بایستی ایده‌پردازی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز