خبرگزاری کار ایران

کارهای روانی گواردیولا قبل از بازی با لیورپول

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۷۹۵

پپ گواردیولا معمولا 80 درصد از زمان ملاقات با تیم را به صحبت درباره منچسترسیتی اختصاص می‌دهد و بقیه را درباره تیمی که با آن روبه‌رو می‌شوند سپری می‌کند.

به گزارش ایلنا، این عدد البته با توجه به بازی سرنوشت‌سازی که فردا با لیورپول دارند شاید در چند روز اخیر فرق کرده باشد و می‌توان گفت در تعیین قهرمان آخر فصل نقش موثری دارد.

گواردیولا به دو شکست بد در فستیوال بازی‌های آخر سال واکنشی عقلایی نشان داد و با یادآوری توانایی و وظیفه بازیکنان به آنها گوشزد کرد چه برنامه سختی در انتظارشان است. حالا اگرچه حریف‌شان لیورپول یورگن کلوپ است -به قول پپ، بهترین تیم اروپا– اما بازیکنان سیتی به این باور رسیده‌اند که کاهش اختلاف به چهار امتیاز بستگی به کاری دارد که آنها می‌کنند.

برنامه تمرین تیم از شب کریسمس تغییری نکرده و عادی ادامه دارد اما بیشتر روی خودباوری تیم کار می‌شود و اینکه ذهن خود را آماده کنند برای کم کردن این فاصله.

رحیم استرلینگ می‌گوید: «می‌دانستیم باید ساوتهمپتون را شکست دهیم تا به خودمان فرصت بدهیم و اگر به روشی که بلدیم بازی کنیم می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. بعد از دو بازی سخت خودمان را به سطح همیشگی رساندیم.»

بازیکنان از کاهش ناگهانی اعتماد به نفس تیم حرف زدند و این مساله، گواردیولا را تحریک کرد. اگرچه باید از نظر فنی اشتباهات تیم اصلاح می‌شد اما تاکید روی بالا رفتن روحیه بود تا کار ساده همیشه را دوباره انجام دهند. مربی کاتالان قبل و بعد از بازی با ساوتهمپتون مکررا از کیفیت تیمش گفت، از رکورد 100 امتیاز فصل و اینکه در ماه‌های اول این فصل چقدر عالی بودند؛ این پیامی است که او امید دارد بازیکنان کلیدی تیم قبل از بازی نفسگیر فردا بسطش بدهند.

کوین دبروین شاید به‌دلیل مصدومیت عضله نرسد اما بازگشت داوید سیلوا و فرناندینیو اتفاق بزرگی است. نبودن این دو، یک مانع ذهنی به وجود آورده بود علاوه بر آنکه بدون چتر حمایتی هافبک برزیلی، خط میانی سیتی بی‌دفاع شده بود.

گواردیولا به بازیکنانش یادآوری می‌کند صحنه خیلی زود برمی‌گردد، شانس تغییر می‌کند. او به آنها باور می‌دهد که اگر همه سرحال باشند تیم‌شان بهتر از فصل قبل است. پپ هوشیارانه گفت: «در بارسلونا، در فصل چهارم من، ما بهتر از فصل‌های قبل بازی می‌کردیم که شش جام برده بودیم اما در این فصل فقط جام حذفی را بردیم. باید چه چیزی می‌گفتم به بازیکنانم بعد از تلاشی که کرده بودند؟ به‌خاطر آن همه زحمت و خوشحال کردن ما و هواداران فوتبال می‌توانستم انتقاد کنم؟ غیرممکن بود.»

نگرانی همیشگی او درباره گلزنی است و می‌گوید باید بیشتر از 106 گل فصل قبل به ثمر برسانند. او فکر می‌کند 54 گل این فصل -شش تا بیشتر از لیورپول- به‌درستی گویای سلطه این فصل تیمش نیست. در بازی آخرشان در سنت‌مری هم استرلینگ، سیلوا و سرخیو آگوئرو موقعیت‌های خوبی را گل نکردند. در بازی فردا مقابل دفاع نفوذناپذیر کلوپ فرصت چندانی برایشان نخواهد بود و گواردیولا امیدوار است این حرف‌ها چشم مهاجمانش را در برابر چارچوب دروازه آلیسون بازتر کند.

 

 

منبع دیلی‌میل/ جک گوگن
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز