خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی گوآردیولا؛

بدون بردن لیورپول، دفاع از قهرمانی‌ غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۱۳

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی می‌گوید که برای تیمش دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر تقریباً غیر ممکن خواهد شد اگر پنجشنبه نتواند لیورپول را شکست دهد.

به گزارش ایلنا، سیتی به لطف پیروزی 3 بر یکش در خانه ساوتهمپتون در هفته بیستم لیگ برتر توانست به رده دوم جدول برگردد و فاصله‌اش را با لیورپول صدرنشین به 7 امتیاز کاهش دهد. این پیروزی اما بعد از دو باخت متوالی در کارنامه من‌سیتی ثبت شد که منجر به سقوط آنها در جدول شده بود. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر اما حالا می‌تواند سه امتیاز دیگر خودش را به تیم تحت هدایت یورگن کلوپ نزدیک کند اگر در بازی پنجشنبه در استادیوم خانگی‌اش «اتحاد»، لیورپول را شکست دهد.

در واقع گواردیولا می‌گوید که تیمش برای ماندن و حفظ شانس قهرمانی خود محکوم به بردن این بازی است. گواردیولا در کنفرانس خبری پس از پیروزی تیمش مقابل «قدیس‌ها» گفت: «با جایگاهی که لیورپول در جدول دارد، اگر ما در بازی رودررو با این تیم امتیاز از دست بدهیم، آن وقت کار تمام است. همه چیز به پایان می‌رسد. قهرمانی‌مان در آن صوت تقریباً غیرممکن می‌شود. البته اگر آنها هم در ادامه فصل امتیاز از دست بدهند اما نه خیلی. اگر ما می‌خواهیم تا پایان فصل شانسی برای قهرمانی داشته باشیم، باید یادمان باشد که فصل گذشته چه اتفاقی افتاد.»

تیم تحت هدایت یورگن کلوپ در لیگ برتر هنوز شکست نخورده است و گواردیولا می‌گوید که این تیم یکی از بهترین‌های حال حاضر دنیا است: «ما بازی‌های زیادی را برده‌ایم اما متأسفانه دو بازی را باختیم و الان رقیبی داریم که بهترین تیم اروپا یا شاید هم دنیا است. به همین دلیل پنجشنبه یک چالش بزرگ در انتظار ماست. ما سعی می‌کنیم این بازی را ببریم و جایگاه‌مان را در جدول حفظ کنیم. هدف‌مان این است که تا پایان فصل در جایگاهی باشیم که برای کسب عنوان قهرمانی شانس داشته باشیم. ما اینجا نیستیم تا برای کسی خط و نشان بکشیم. لیورپول می‌داند چه کاری باید انجام دهد. ما هم می‌دانیم که پنجشنبه باید چه کاری انجام دهیم.»

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی افزود: «من می‌دانم فاصله‌مان با لیورپول زیاد شده است - 7 امتیاز - بخصوص از این جهت که آنها در حال حاضر عملکرد باثباتی دارند اما این بازی در خانه ماست و من امیدوارم حمایت مضاعف هواداران‌مان در ورزشگاه اتحاد بتواند به ما کمک کند. آنها می‌توانند از ما حمایت کنند. نه فقط برای این بازی بلکه این بازیکنان همیشه سزاوار چنین حمایتی هستند. کاری که آنها در 14 یا 15 ماه اخیر انجام داده‌اند و شیوه‌ای که آنها برای دفاع از باشگاه در پیش گرفته‌اند، باورنکردنی و بسیار بزرگ است. در این مقطع از بازی‌های زمستانی همه شکست‌هایی داشته‌اند جز لیورپول اما همه امتیاز از دست می‌دهند و این طبیعی است. ما درباره مسوولیت‌ها صحبت کرده‌ایم و کاری که ما به‌عنوان یک تیم امروز انجام دادیم فوق‌العاده بود.»

گواردیولا درباره بازی و عملکرد بازیکنان هم گفت: الکس (زینچنکوف، بازیکن منچسترسیتی که با اشتباهش منجر به گل تساوی ساوتهمپتون شد) بهترین بازیکن میدان بود چون بعد از اشتباهی که مرتکب شد هرگز بازی‌اش دچار افت نشد. او هرگز نگفت که دیگر توپ را نمی‌خواهد. من از این موضوع بیش از هر چیز دیگری خوشحالم. اشتباهات هم بخشی از بازی است. او هم جوان است و از این اتفاقات درس می‌گیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز