خبرگزاری کار ایران

قربانی اشتباهات محض داوری شدیم؛

برومند: حقیقی نباید قبل از پنالتی‌ها حرکت می‌کرد / جای رحمتی در تیم ملی خالی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۵۳

اگر جانب منطق را بگیریم، باید بگوییم پنالتی‌زن از دروازه‌بان استرس بیشتری دارد. خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتد توپ به جایی که دلخواه پنالتی‌زن است نمی‌رود و روی پا ایستادن دروازه‌بان تا لحظه آخر خیلی به او کمک می‌کند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران معتقد است علیرضا حقیقی می‌توانست در ضربات پنالتی عملکرد بهتری داشته باشد و باعثپیروزی تیم ایران مقابل عراق شود.

پرویز برومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: درباره عملکرد حقیقی در تیم ملی ایران باید بگویم نمی‌توان ادعا کرد حقیقی عملکرد مطلوبی در جام ملت‌های آسیا داشت. در دیدارهای مرحله مقدماتی هم که ایران گلی نپذیرفت، شاید ۲ یا ۳ صحنه روی دروازه ما خلق شد که نیاز به عکس‌العمل دروازه‌بان داشت.

برومند ادامه داد: متاسفانه باید بگویم برای ما افت دارد که از برد برابر تیم‌های درجه ۲ آسیا در مرحله گروهی شادمان شویم. حتی همین عراق هم که امروز ما را شکست داد از قدرت‌های درجه یک آسیا به حساب نمی‌آید و ما به یک تیم درجه ۲ در قاره‌کهن باختیم.

وی با انتقاد از سیستم دفاعی سرمربی تیم ملی ایران افزود: متاسفانه کی‌روش از وقتی به فوتبال ایران آمد ساختار دفاعی صرف و به دور از زیبایی‌های فوتبال را در کالبد تیم ملی دمید. این عملکرد و الابختکی نتیجه‌گرفتن باعثشد مردم ایران تنها از روی عرقی که به کشورشان دارند حامی تیم ملی ایران باشند.

مربی تیم راه‌آهن درباره اشتباهات داوری دیدار ایران و عراق توضیح داد: در صحنه اخراج پولادی من که متوجه نشدم چرا ویلیامز دست به کارت شد. حتی اگر مهرداد سعی در شبیه‌سازی هم داشت، در آن موقعیت شایسته دریافت کارت زرد دوم نبود. ما به اشتباهات محض داوری باختیم.

برومند با اشاره به ضربات پنالتی که حکم به صعود عراق داد، افزود: وقتی ۸ ضربه پنالتی زده می‌شود و دروازه‌بان ما حتی یک ضربه را هم مهار نمی‌کند، نمی‌توانیم بگوییم عملکرد خوبی داشته است. دروازه‌بان‌ها برای ضربات‌ پنالتی‌ استراتژی‌های خاصی در نظر می‌گیرند. برخی سنگربانان در این لحظات پراسترس پنجاه - پنجاه می‌کنند و برخی دیگر هم یک طرف را انتخاب می‌کنند و به آن سمت می‌روند، اما اگر جانب منطق را بگیریم، باید بگوییم پنالتی‌زن از دروازه‌بان استرس بیشتری دارد. خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتد توپ به جایی که دلخواه پنالتی‌زن است نمی‌رود و روی پا ایستادن دروازه‌بان تا لحظه آخر خیلی به او کمک می‌کند. معتقدم اگر علیرضا زود حرکت نمی‌کرد می‌توانست چند پنالتی از عراقی‌ها بگیرد.

وی با بیان اینکه در سنگر تیم ملی ایران ضعف داریم، ادامه داد: تعجب می‌کنم چرا با وجود اینکه دروازه‌بان‌های شایسته‌ای در ایران داریم، از آن‌ها در تیم ملی استفاده نمی‌شود. جای بازیکنی مثل سیدمهدی رحمتی در تیم ملی خالی بود. همین‌طور می‌توانم به دروازه‌بانانی مانند رحمان احمدی و وحید طالب‌لو هم اشاره کنم.

دروازه‌بان پیشین استقلال اضافه کرد: من در نیم فصل اول لیگ، وحید طالب‌لو را در راه‌آهن احیا کردم و امیر عابدزاده را هم به تیم ملی امید فرستادم، ضمن اینکه باید بگویم پدیده‌ای به نام وحید خزایی در تیم راه‌آهن به منصه ظهور رسیده است. او در بازی دیروز ما مقابل استقلال نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و حتی باعثشد امیر قلعه‌نویی لب به تحسین او بگشاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز