خبرگزاری کار ایران

نباید توقع بردن آرژانتین را داشته باشیم؛

پنجعلی: بهتر بود با ایتالیا، آلمان، فرانسه یا برزیل همگروه می‌شدیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۳۴

اگر قرار باشد در هر رقابتی حاضر شویم باید چشم امید به این خلاقیت‌ها بدوزیم چراکه از جاهای دیگر آبی گرم نمی‌شود. ما هرگز نمی‌توانیم در سطح ژاپن یا تیم‌های بزرگ دنیا باشیم.

قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال که یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان محسوب می‌شود، عصر روز جمعه در برزیل با حضور بزرگان جهان فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این بین فوتبال‌دوستان ایرانی در انتظار به سر می‌بردند تا حریفان تیم ملی را در این رقابت‌ها بشناسند. ۸ سال زمان زیادی بود که هواداران ایرانی فوتبال، در انتظار حضور مجدد در جام‌جهانی بودند و حالا که ملی‌پوشان ایران حریفان خود را در مرحله گروهی شناخته‌اند، کارشناسان و نخبگان فوتبال درباره حضور ایران در این رقابت‌ها نقطه‌نظرات متفاوتی دارند.

به بهانه قرعه‌کشی عصر جمعه گفت‌وگوی ایلنا را با محمد پنجعلی بخوانید.

قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال انجام شد و فوتبال ایران حریفان خود را شناخت…

من فکر می‌کنم این قرعه‌کشی برای ما خیلی خوب بود، اما بهتر بود که با تیم‌های بزرگی همچون ایتالیا، آلمان یا فرانسه و برزیل همگروه می‌شدیم. در این صورت این فرصتی می‌شد که ما تجربه بازی با تیم‌های بزرگ را پیدا کنیم. البته که تیم آرژانتین تیم خیلی خوبی است و قهرمانی دو دوره از این رقابت ها را نیز در کارنامه دارد.

فوتبال ایران در حال حاضر در چه شرایطی است؟ آیا در وضعیت مناسبی برای حضور در این رقابت‌ها به سر می‌برد؟

فوتبال ایران فوتبالی نیست که با تفکر و مدیریت قوی به جلو حرکت کند؛ ما همیشه و در همه سطوح و همه دوره‌ها شاهد ضعف مدیریتی هستیم. معلوم نیست این سری از مشکلات کی به پایان می‌رسد. ما همیشه در فوتبال خود متکی به خلاقیت بازیکنان‌ بوده‌ایم و هستیم و اگر قرار باشد در هر رقابتی حاضر شویم باید چشم امید به این خلاقیت‌ها بدوزیم چراکه از جاهای دیگر آبی گرم نمی‌شود. ما هرگز نمی‌توانیم در سطح ژاپن یا تیم‌های بزرگ دنیا باشیم چون آنها با تفکرات عالی و سازنده خود پیش می‌روند و نان تفکر قوی خود را می‌خورند.

نظر شما در رابطه با تیم‌های دیگر همگروه ایران چیست؟ آیا شناختی وجود دارد؟

هر تیمی که بتواند به جام‌جهانی راه پیدا کند بدون شک تیم خوبی بوده که به این مرحله رسیده، چراکه مسابقات جام جهانی رقابت‌های کمی نیست که هر تیمی به آسانی بتواند به آن راه یابد. تیم‌های بوسنی و نیجریه را نباید دست کم گرفت، برای مثال اگر تیم بوسنی برای نخستین بار است که به این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند دلیلی نمی‌شود که یک تیم ضعیف است چه بسا با قدرت ظاهر شود تا از نخستین حضورش خاطره خوبی داشته باشد. تیم نیجریه هم مسلما یک تیم قوی است که در دوره‌های قبل عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشته است.

حضور کی‌روش که سرمربی صاحب‌نامی است در جام‌جهانی می‌تواند باعثموفقیت ما در این رقابت‌ها شود؟

فوتبال ایران آن قدر ضعف دارد که اگر بزرگ‌ترین سرمربیان دنیا را بیاوریم باز هم به دلیل ضعف ساختاری به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. لذا اگر بردی هم متوجه تیم شود نمی‌توان تنها به حساب شخص سرمربی گذاشت و اگر باختی هم داشته باشد باز هم تنها شخص سرمربی مقصر نیست.

حرف پایانی…

در رقابت‌های جام‌جهانی هم کسی نباید توقع برد از تیم ملی داشته باشد، چه بسا بازیکنان ما وقتی ببینند این توقع از آنها وجود ندارد راحت‌تر مقابل تیم بزرگی مثل آرژانتین حاضر ‌شوند. ما باید روی خلاقیت بازیکنان خود در این رقابت‌ها حساب کنیم چه بسا بتوانیم با استفاده از همین امتیاز مقابل آرژانتین به مساوی و شاید برد برسیم چراکه ما با بازی خلاقانه قوچان‌نژاد و گل تماشایی‌اش مقابل کره به پیروزی رسیدیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز