خبرگزاری کار ایران

نسل آینده، رقابت ناجوانمردانه را یاد می‌گیرد؛

عربشاهی: صغر سنی در فوتبال پایه مایه دردسر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۷

اگر یکسری مسائل در فوتبال ایران وجود نداشت و خودم سیاستمدارانه‌تر رفتار می‌کردم، الان در لیگ برتر بودم. با این وجود کار در پائین‌ترین رده پایه را قبول کردم.

سرمربی تیم فوتبال نونهالان پرسپولیس گفت: به خاطر اعتقادی که به کار پایه در فوتبال دارم قبول کردم در تیم نونهالان کار کنم. در حالی که در همین پرسپولیس برای تیم‌های رده سنی بالاتر پیشنهاد داشتم، با خودم گفتم باید در این رده کار کنم تا کار مربیان بعدی آسانتر شود اما یک اتفاقاتی در فوتبال پایه تهران روی می‌دهد که تصورش را نمی‌کردم.

به گزارش ایلنا، ضیاء عربشاهی گفت: سال ۲۰۰۳ مدرک درجه A گرفتم و بعد از آن دوره پیشرفته را گذراندم. ۴ سال قبل برای آموزش مربیگری به برزیل رفتم و اگر یکسری مسائل در فوتبال ایران وجود نداشت و خودم سیاستمدارانه‌تر رفتار می‌کردم، الان در لیگ برتر بودم. با این وجود کار در پائین‌ترین رده پایه را قبول کردم، چون خواستم یک کار اصولی انجام بدهم. تمرینات ما برنامه‌ریزی شده است. تفکر من این است که این بچه‌ها باید طوری تربیت شوند که مربیان رده‌های بالاترشان کار آسان‌تری داشته باشند.

وی که به فاصله کمی مانده تا شروع بازی‌ها، هدایت تیم نونهالان پرسپولیس را بر عهده گرفته بود، ادامه داد: کمی زمان بود تا این تیم آماده شود. در این بین، اتفاقاتی هم باعثشد تا امتیازاتی را از دست بدهیم اما برای نیم فصل دوم روی تصاحب قهرمانی برنامه داریم و این شعار نیست. در حال حاضر بازیکنان جدیدی را گرفتیم که نقاط ضعف را پوشش بدهند. چهار نفر اضافه شدند که سه نفر آنها از پرسپولیس قم و در بازی دوستانه‌ای که داشتیم جذب کردیم.

سرمربی تیم فوتبال نونهالان پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه در رقابت‌های پایه، حداقل در تهران مسائلی را می‌بینم که جای تاسف دارد. در جایی که باید جذابیت‌های فوتبال را به بچه‌ها نشان بدهند، به آنها رقابت ناجوانمردانه و پیروزی با هر شیوه غیراخلاقی را آموزش می‌دهند. معلوم است نسلی که در چنین فضایی پرورش می‌یابد و این مسائل را یاد می‌گیرد، آینده فوتبال را چگونه رقم می‌زند. ما باید در چنین فضایی‌، این بچه‌ها را حفظ کنیم. از یک سو با امکانات غیر استاندارد، از جمله زمین‌های کوچک و نامرغوب روبرو هستیم و از سوی دیگر با کارهایی که تیم‌ها برای نتیجه گرفتن انجام می‌دهند. از صغر سن تا حرکاتی که در زمین‌های فوتبال شاهد هستیم و تاثر برانگیز است.

پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی ادامه می‌دهد: با ۱۳ سال سابقه بازی در پرسپولیس و ۱۱ سال حضور در تیم ملی هشدار می‌دهم باید یک فکر اساسی برای فوتبال پایه کرد. تیم ملی نوجوانان ما بعد از دو سال کار و تلاش، ناگهان ۶ بازیکن اصلی خود را در آستانه مسابقات از دست می‌دهد تا به مشکل صغر سنی نخورد. در فوتبال پایه ایران چه خبر است که با همه اقدامات برای ۶ بازیکن آن اتفاق روی می‌دهد؟ چرا اقدامات لازم مثل MRIدر فوتبال پایه انجام نمی‌شود؟ آیا هزینه این اقدام در مقابل بهای سنگینی که فوتبال ما به خاطر بحثصغر سنی می‌دهد، قابل مقایسه است؟ همین رده نونهالان، شاید تنها رده‌ای است که چهره بازیکنان به خوبی نشان می‌دهد، بازیکن نونهال است یا خیر. ما با تیمی بازی کرده‌ایم که چند بازیکن رده جوانان هم داشت، حداقل بازیکن نوجوانان نیاوردند. ما بازیکن شماره ۳ فلان تیم را در حالی که در حال فرار از روی سکوها بود گرفتیم که چهره‌اش به کمتر از جوانان نمی‌خورد. وقتی سندهای زمین و مالی دستکاری می‌شوند، می‌خواهید شناسنامه‌ها دستکاری یا عوض نشوند؟! جالب اینکه بازیکنان ما هر چند برابر آن تیم ناکام ماندند اما حریف را کاملا تحت فشار گذاشته بودند و برتر بودند.

عربشاهی در پایان افزود: با تمام این مسائل، ما نیم فصل دوم را با هدف قهرمانی آغاز می‌کنیم و خوشحال هستیم تیم و بچه‌ها روز به روز بهتر فوتبال بازی کرده‌اند و طوری بار می‌آیند که هم فوتبال را می‌فهمند و هم می‌توانند از آن لذت ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز