خبرگزاری کار ایران

اوکتاویو تعویض های خوبی نداشت؛

دانه کار: ایران می تواند جزو ۴ تیم برتر باشد / فوتبال ساحلی قدرتمند شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۵۴

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در صورت پیروزی مقابل اکراین در بازی سوم خود می تواند به دور بعد رقابتهای جام جهانی صعود کند.

هفتمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۳ در شهر پاپیتی کشور تاهیتی در قاره اقیانوسیه در حالی برگزار می شود که تیم ملی کشورمان با تیم های برزیل و سنگال و اوکراین همگروه است و در اولین دیدار خود مقابل برزیل ۴ بر ۱ شکست خورد و امروز توانست سنگال را ۵ بر ۳ شکست بدهد. این دومین پیروزی تاریخ فوتبال ساحلی ایران در جام های جهانی بود که در تاهینی به دست آمد.

شهرام دانه کار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص دو دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: در جمع بندی دو دیدار انجام شده در سری رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی باید بگویم که در بازی اول مقابل برزیل شرایط خاصی حاکم بود. این اولین بازی جام جهانی بود که برگزار می شد و بازیکنان ما به دلیل طولانی بودن مسیر که تقریبا ۴۰ ساعت به طول انجامید تا آنها به محل برگزاری مسابقات برسند مشخص بود که ریکاوری لازم انجام نشده و آنها آمادگی کامل را نداشتند. از طرفی هم ما مقابل تیم قهرمان جهان بازی می کردیم. آنها سطح بسیار بالایی داشتند اما بازیکنان ایرانی هم خوب ایستادگی کردند و حتی در دقایقی از بازی هم می توانستند پیروز باشند که دیرک دروازه ناجی برزیلی ها بود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی افزود: ما دو بازیکن مصدوم داشتیم که حدود دو ماه تا سه ماه قبل این مصدومیت را داشتند و درست است که آسیب دیدگی شان بهبود پیدا کرده بود ولی آمادگی بدنی کامل نداشتند. یکی از این بازیکنان شکستگی استخوان داشت که در دو ماه وضعیت جسمی اش خوب بود اما نتوانسته بود خود را به تیم ملی برساند که تمرینات مستمر داشته و همیشه در اردوها به صورت کامل بوده است.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: تیم ملی برزیل یک بازیکن به اسم ژاویر با شماره ۸ داشت که نشان داد بازیکن عادی نیست و کارهای ویژه و خاص از خود نشان می دهد. سرمربی تیم ملی باید می دانست که یک بازیکن را نزدیک وی قرار دهد تا بتواند حداقل توپ های این بازیکن را خراب کند. ژاویر سه گل زد و پاس گل هم داد. وی بازیکن خلاقی است و باید بازیکنی با وی من تو من بازی می کرد تا جلوی خلاقیت این بازیکن را بگیرد. تعجب کردم که چرا سرمربی ایران وی را آزاد گذاشته بود حتی می توان گفت دقایقی بازی از دست سرمربی هم خارج شده بود و وی نمی توانست بازیکنان را درست راهنمایی کند. اما دربازی اول نتیجه رضایت بخش بود.

این کارشناس فوتبال ساحلی در مورد بازی دوم تیم ملی کشورمان مقابل سنگال اظهار داشت: در خصوص بازی دوم باید بگویم که سنگال قدرت بدنی بالایی داشت که آنها ذاتا اینگونه هستند اما از لحاظ تکنیک از تیم ملی ایران ضعیف تر بودند و بازیکنان ما توانستند با این تکنیک خاص خود از قدرت بدنی سنگالی ها پیش بی افتند. احمدزاده و پیمان حسینی بازیکنان خوبی بودند که امروز خوش درخشیدند. تعویض هایی که سرمربی انجام می داد نشان از آن داشت که تیم ملی در بعضی مواقع افت پیدا می کرد ما ده بازیکن بیشتر نداشتیم که یکی ازآنها دروازه بان بود و ۴ بازیکن تعویضی هم داشتیم که به زمین می فرستادیم. بازیکنانی که ذخیره بودند زمانی که به داخل زمین می روند باید بتوانند تیم و نتیجه را نگه دارند. و اگر نتوانند مثمرثمر باشند اتفاقی می افتد که ما بازی دو برصفر برده را با دو گل خورده در نیمه اول مساوی به رختکن می رویم.

دانه کار در مورد وضعیت ایران در جدول و احتمال صعود این تیم به دور بعد مسابقات افزود: وضعیت تیم ملی در جدول با سه امتیازی که امروز گرفت در کنار برزیل و سنگال یکسان است و باید به دیدار ایران و اکراین چشم داشته باشید که با این نتیجه ای که تیم ملی گرفته بازی بسیار قشنگی خواهد شد و آنها می توانند با شکست اکران به دور بعد صعود کنند. بازیکنان ما خود را باور کردند و ما می توانیم این تیم را جزو ۴ تیم برتر ببینیم. تجربه ای که الآن پیدا کرده ایم و با تیم های بزرگ این چنین بازی می کنیم به گذشته برمی گردد و در دو سال اخیر که چه اتفاقات و زحماتی از طرف فدراسیون کشیده شده تا فوتبال ما به نقطه اوج خود برسد باید ازآنها تشکر کافی را داشت.

تیم ایران دوشنبه اول مهر ساعت ۸ به وقت تهران در ورزشگاه تاهوآ توآتا به مصاف تیم اوکراین می رود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز