خبرگزاری کار ایران

بلک‌راک و سیتادل: دو عامل فروش آبشاری لونا!

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۷۴

گفته می‌شود که بلک‌راک و سیتادل باعث یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌‌های ‌‌باز رمزارزها در سال‌های گذشته شده‌اند.

مهران مسلمی؛ گفته می‌شود که بلک‌راک و سیتادل باعث یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌‌های ‌‌باز رمزارزها در سال‌های گذشته شده‌اند. ظاهراً این دو سرمایه‌گذار 100 هزار بیت‌کوین از صرافی جمینی وام گرفتند و 25 هزار بیت‌کوین را با «ترا یو‌اس‌دی» مبادله/سواپ کردند که نشان می‌دهد می‌خواهند بخش بزرگی از بیت‌کوین را به ازای استیبل کوین UST بفروشند و خرید آن‌ها با تخفیف صورت بگیرد تا از ایجاد شوک در بازار خودداری شود.

«ترا» یا همان «لونا» موافقت کرد که بیت‌کوین را به ازای یو‌اس‌تی با تخفیف خریداری کند و نقدینگی یو‌اس‌تی و ذخایر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پس از آن، بلک‌راک و سیتادل تمامی یو‌.اس.تی و بیت‌کوین را دامپ کردند که باعث لغزش گسترده و شروع یک آبشار فروش اجباری در هر دو دارایی شد.

هم‌زمان، این امر باعث شد که یک آبشار برداشت از یک رمزارز بزرگ دیگر یعنی «آنکورپروتکل»، که مقادیر زیادی از ارز لونا را نگاه داشته، صورت بگیرد. برداشت‌ها بیش از آن چیزی بود که آنکور (ANC) می‌توانست بازپرداخت کند و این امر باعث فروش بیشتر  لونا شد، در نتیجه پیوند 1 دلاری UST/USD را بیشتر شکست و در هم ریخت.

بیت‌کوین که در حال حاضر زیر 27000 دلار معامله می‌شود (32.2٪ کاهش در 1 هفته) اکنون می‌تواند توسط بلک‌راک و سیتادل بسیار ارزان خریداری شود و آنها بدین طریق می‌توانند وام خود را بازپرداخت کنند و میلیاردها دلار مابه‌ازای آن را به جیب بزنند. در همین حال، بیش از 300 میلیارد دلار موقعیت خرید در استیبل و آلتکوین‌ها از بین رفت و لونا در کمتر از یک هفته از 86 دلار به 0.16 دلار سقوط کرد.

در حالی که بلک‌راک و سیتادل این ادعاها را رد می‌کنند، تنها اقدامات سرمایه‌گذاران نهادی بسیار بزرگ می‌تواند باعث ایجاد چنین سقوطی توسط دو نمونه از بزرگترین ‌ارزهای رمزنگاری شود. این دستکاری خالص بازار بود. جای تعجب است که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان و مدافع پروپاقرص سرمایه‌گذاری اخلاق‌مدار و راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و ابرشرکتی در پشت چنین اقداماتی قرار دارند. در کدام نقطه تجارت و سرمایه‌گذاری به دستکاری بازار تبدیل می‌شود؟ آیا سرمایه‌گذاری ‌کریپتو قرار است با استانداردهای «راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و ابرشرکتی» مطابقت داشته باشد یا به دلیل فقدان مقررات هنوز هم زمین بلاصاحب و غیر مسکون در نظر گرفته می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز