خبرگزاری کار ایران

بهینه‌سازی حمل‌ونقل شرکت ارومیه شن‌ریز با راهکار مدیریت ناوگان ایرانسل

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۹۰

عمران و راه‌سازی، یکی از صنایعی است که نقش مؤثری در پیشرفت سازندگی و آبادانی کشورها بر عهده دارد. شرکت ارومیه شن‌ریز، از دو دهه پیش در زمینه راه‌سازی فعالیت  می‌کند و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و همچنین نیروی انسانی متخصص، پروژه‌های ملی در راستای توسعه زیرساخت‌های کشور را اجرا کرده است. این شرکت انجام طیف متنوعی از فعالیت‌ها را در زمینه عمران و راه‌سازی بر عهده دارد؛ فعالیت‌هایی از جمله پیمانکاری پروژه‌های راه ‌و ساختمان، ساخت راه‌های ریلی و باند فرودگاه، اکتشاف و استخراج، تولید شن، ماسه، بتن، احداث سد و نیروگاه‌های آبی و... که در حجم وسیع صورت می‌گیرد.

از آنجایی که ناوگان حمل‌ونقل‌ بخش جدایی‌ناپذیر از این صنعت به حساب می‌آید، این شرکت در راستای بهبود مدیریت فرآیند حمل‌ونقل خود، از سرویس مدیریت هوشمند ناوگان راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده می‌کند. در ادامه با جزئیات این تجربه و نقش راهکار مدیریت ناوگان ایرانسل در حل چالش‌های این مجموعه آشنا می‌شویم:

 

 

چالش‌های شرکت ارومیه شن‌ریز

رئیس هیئت مدیره شرکت ارومیه شن‌ریز در رابطه با چالش‌ها و عملکرد مجموعه می‌گوید:

«اطلاع از مسیر حرکت و نظارت بر روی عملکرد ناوگان خودرویی به ما اطمینان می‌دهد که ماشین‌ها به شکل بهینه و تنها به‌منظور فعالیت شرکت به‌ کار گرفته شود. پیش از این، شرکت ما از نیروی انسانی برای کنترل و ردیابی مسیر تردد خودروها استفاده می‌کرد. به‌علاوه، تمام باک‌های سوخت‌ دارای قفل بودند و ممکن بود کلید این قفل‌ها گم و یا خراب شوند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تعدادی از ماشین‌‌های خود را به سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل مجهز کنیم. ماژول ردیابی خودرو در این سامانه ما را از موقعیت جغرافیایی لحظه‌ای ماشین‌ها مطلع می‌کند و در صورت خروج خودروها از مسیرهای تعیین شده، به ما هشدار می‌دهد.

اکنون به کمک ماژول‌های دیگر این سامانه، می‌توانیم علاوه‌بر ردیابی دقیق ماشین‌ها، بر روی فاکتورهایی مانند زمان شروع به کار، وزن بار، میزان کارکرد آنی و حجم سوخت مصرفی ماشین‌ها نظارت کامل داشته باشیم.»

 

مزایای هوشمندسازی ناوگان برای شرکت ارومیه شن‌ریز

به گفته مدیران شرکت ارومیه شن‌ریز، این شرکت رضایت بالایی از سیستم گزارش‌دهی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل داشته است. امکان نظارت از راه دور بر عملکرد خودروها علاوه‌بر بهبود فرآیند مدیریت، به لحاظ مالی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده است. از طرفی، دیگر نیاز به اعزام نیروی انسانی به جاده‌ها نیست، به همین دلیل از نیروی انسانی در دیگر بخش‌های شرکت بهره گرفته می‌شود.

از مزایای دیگر استفاده از این سرویس، صرفه جویی در مصرف سوخت است، چراکه از این طریق سوخت داخل باک ماشین فقط برای امور شرکت مصرف شده و راهی برای استفاده شخصی از خودروها وجود ندارد.

 

از آن‌جا که خرابی قطعات در اثر فراموش کردن موعد سرویس‌های دوره‌ای منجر به افزایش استهلاک خودروها و بالا رفتن مصرف سوخت می‌شود، مدیران شرکت تمایل دارند در آینده‌ از ماژول تعمیرات و نگهداری این سامانه نیز استفاده کنند تا میزان سوخت مصرفی خود را تا حد مطلوب کنترل کنند. 

 

 

کلام آخر

در نهایت می‌توان گفت نیاز به استفاده از روش‌های بهینه برای کنترل تمام فرآیندها و حرکت در مسیر تحول دیجیتال، برای بقا و رشد سازمان‌های مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل، مدیران شرکت ارومیه شن‌ریز، بهره‌مندی از  سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل را به کسب‌و‌کارهای فعال در صنایع مختلف، به‌خصوص پیمان‌کاران و شرکت‌های عمرانی، معدنی، راه‌سازی و… پیشنهاد می‌کند. اگر شما هم به بهینه‌سازی فرآیند حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های کسب‌وکار خود علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم از منوی محصولات و راهکارها در صفحه اصلی ایرانسل سازمانی، به بخش مدیریت هوشمند ناوگان مراجعه کنید و با مزایا و ویژگی‌های این راهکار بیشتر آشنا شوید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز