خبرگزاری کار ایران

به قلم و روایت سید عطاءالله مهاجرانی؛

خاطرات «حاج آخوند» شنیدنی شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۱۸

کتاب صوتی «حاج آخوند» نوشته‌ی عطاءالله مهاجرانی با صدای خود نویسنده وارد بازار کتاب و رسانه شد.

به گزارش ایلنا، کتاب صوتی «حاج آخوند» به قلم و روایت سید عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت هفتم توسط موسسه نوین کتاب گویا منتشر شد. 

«حاج آخوند» روایت‌گر زندگی مرحوم شیخ محمود صالحانی است که در روستای مهاجران زادگاه نویسنده ساکن بوده و او تا سالهای آغاز جوانی خود و پیش از درگذشت آن بزرگوار با ایشان ارتباط نزدیک و فراوان داشته است. شخصیت و زندگانی «حاج آخوند» چنان متفاوت و اثرگذار است که هرکسی را به خود جذب و با صدای راوی همراه می‌کند. 

در بخشی از کتاب آمده است: «مهاجران یا مارون رنگ و رو و رونق بهشت برین را داشت. بوی بهشتی آن سرزمین که اکنون در دنیای خیال و مثال می‌درخشد، مشام جان را تازه می‌کند. بهشت مهاجران، طبیعت زیبا، دشت زمردین چما، نهر نقره‌ای نایه، چشمه فروزنده آب حیات دوزاغه، میدان ده که غرق صدای بره‌ها و گوسفندان و بزهای بازیگوش و ماغ گاوها بود، ردّی از غبار آبی که از پس تاخت اسب‌ها دیده می‌شد، صدای پرطنین رحم خدا، چوپان ده، همه خواستنی و دوست داشتنی بود. اما حاج آخوند چیز دیگری بود! روحانیِ ملّا، ادیب و نکته‌دان و عارفی که از غوغای جهان بیرون از مدرسه و شهر گریخته بود؛ شیخی شاد که خانقاهی نداشت.» 

انتخاب موسیقی، میکس و مسترینگ این اثر را «آرمان تابان» برعهده داشته است. 

«حاج آخوند» با زمان ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه در سایت «نوین‌کتاب» به نشانی novinketab. com منتشر شده و به زودی از طریق پلتفرم‌های عرضه کتاب نیز در دسترس علاقه‌مندان به کتاب گویا قرار می‌گیرد. 

گفتنی است نسخه‌ی چاپی «حاج آخوند» را انتشارات امید ایرانیان در سال ۱۳۹۷ منتشر کرد و در پی استقبال خوانندگان، بارها تجدید چاپ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز