خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

اجرای ۱۱۹پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۶۱۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اجرای ۱۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریدون فعالی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان) از آغاز ۱۱۹ پروژه گردشگری استان کرمان در دولت‌های تدبیر و امید خبر داد و افزود: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های مذکور ۴۴درصد است.

او در ادامه اظهار کرد: درسال ١٣٩٨ براى ٥٣ پروژه با حجم سرمایه گذارى ۲هزارو ۸۸۰ میلیارد ریال موافقت اصولی صادر شده است که از این تعداد۲۰ پروژه آن با حجم سرمایه‌گذارى ۲۵۰میلیارد ریال در حال احداث است.

فعالی تصریح کرد: ۱۴ پروژه هم در مرحله دریافت زمین و مابقی در مرحله دریافت مجوزهاى لازم (پروانه ساخت، استعلام و... ) هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همچنین در سه ماه ابتداى سال جاری براى ۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذارى۶۳۰ میلیارد ریال موافقت اصولی صادر شده است که از این تعداد ٨ پروژه با حجم سرمایه‌گذارى ۲۸۰میلیارد ریال در حال ساخت و یک پروژه دیگر نیز در مرحله دریافت زمین است.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های گردشگری توسط بخش خصوصی و با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حال ساخت هستند، افزود: این پروژه‌ها شامل اقامتگاه بوم گردی، هتل، مهمانپذیر، مجتمع‌های تفریحی و پذیرایی و... می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی تمامی فعالان اقتصادی استان و سرمایه‌گذاران بتوانیم در سال جهش تولید مسیر سرمایه‌گذاری‌ در حوزه گردشگری را هموارتر سازیم.

 او با بیان اینکه امروز با سرمایه‌های اندک در صنعت گردشگری می توان به رونق اقتصادی زیادی دست یافت، تصریح کرد: چنانچه ظرفیت‌های گردشگری استان از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود و سرمایه‌گذاری لازم در تامین زیرساخت‌ها فراهم آید آنگاه گردشگری به اقتصاد زود بازده مبدل خواهد شد.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین مسایل پیش روی کشور ایجاد شغل است، خاطرنشان کرد: کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد از ویژگی صنعت گردشگری است که امیدواریم با رفع محدودیت‌ها که براثر کرونا به وجود آمده و اتخاذ تصمیم‌هایی برای استفاده بیشتر از حضور گردشگران به اشتغالزایی بیشتر در این حوزه دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز