خبرگزاری کار ایران

«حرف آبی آخر» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۸۰

مجموعه شعر «حرف آبی آخر» سروده حسین تولائی برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب حرف آبی که دربرگیرنده هجده شعر سپید از این شاعر است در ۴۰ صفحه رقعی مصور با  شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶ هزار تومان در  انتشارات سروش برای مخاطب نوجوان چاپ و منتشر شده است.

در معرفی این مجموعه آمده است: شعرهای این مجموعه مضامین عاشقانه و  اجتماعی دارند و شاعر، آن‌ها را به دخترک گندمگون و بهارگلِ خنده‌هاش تقدیم کرده است.

به گفته تولائی این کتاب اگرچه جدید است اما پنج سال در انتظار چاپ بوده‌ و اشعار قدیمی وی را دربرمی‌گیرد. شعرهای این مجموعه که تولائی آن‌ها را از میان سروده‌های سال‌های ۸۷ تا ۹۲ انتخاب کرده، پیش از این در نشریات نوجوان از جمله دوچرخه چاپ شده‌اند.

حسین تولائی پیش از این انتشار آثاری چون «بیا چند شاخه حرف بزنیم»، «شماره تلفن پرنده‌ها»، «دمپایی خورشید»، «بفرما کرم تازه»، «قهرهای خوشمزه» و  «خدایا لطفاً» را در کارنامه ادبی خود دارد. نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با کتاب «پشت صحنۀ دلم» در سال ۱٣٩۱، نامزد اولین دوره جایزه ادبی سپیدار با موضوع محیط زیست در سال ۱٣٩۴ و رتبه اول شعر کودک و نوجوان جایزه ادبی شیراز سال ۱٣٩۱ از جمله جوایز و افتخارات این شاعر کودک و نوجوان است.

در شعر «فوت» از مجموعه «حرف آبی آخر» را می‌خوانیم:

شنیده بود

ناگهان باد تندی خواهد وزید

شنیده بود

ناگهان توفان خواهد شد

شعله‌ی کوچک

روی شمع کیک تولد ایستاده بود

و می‌لرزید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز