خبرگزاری کار ایران

کتاب «از دف تا کردستان» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۷۱۶

«از دف تا کردستان» عنوان یکی از تازه‌ترین کتاب‌های آموزشی در حوزه موسیقی است که توسط حامد سهرابی در سه سطح پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، «از دف تا کردستان» تألیف حامد سهرابی توسط انتشارات نوای بربط منتشر شد. این مجموعه آموزشی در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته برای هنرجویان دف تنظیم شده است.

سرابی درباره انتشار این کتاب گفت: این کتاب یکی از دغدغه‌های بنده در آموزش اصولی دف بر اساس شیوه و لحن اصیل دف است که در مجموعه‌ای شامل مبانی ریتم، وارم‌آپ‌ها، درس‌نامه‌های مفید ریتم و تقویت مهارت‌های نوازندگی دف در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته تنظیم شده است.

وی افزود: این کتاب خودآموز نیست و باید هنرجویان زیر نظر مدرس‌های مجرب و باتجربه آموزش ببینند و سعی بر آن شده هنرجویان دف در کنار تقویت مهارت نوازندگی قطعاتی را با معلم خود در سطح‌های مختلف همنوازی و اجرا کنند.

حامد سهرابی در سال ۱۳۷۲ در کرمانشاه به دنیا آمد. از همان سال‌های نخست کودکی به‌واسطه آداب و رسوم مردم محلی خود با مراسمات و نواهای عرفانی به ساز دف علاقه مند شد. از اساتید او می‌توان به خلیفه حاج‌فرج صفری، بیژن کامکار و سیدعطاالله سلامیه اشاره کرد.

این هنرمند با تمرکز بر ساز دف در حوزه تدریس و اجرای کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلف در حال فعالیت است. همکاری با گروه‌های مختلف موسیقی در ایران و کسب ۱۷ مقام برتر در جشنواره‌های موسیقی و دف‌نوازی، همکاری با صداوسیمای ملی و استانی به مدت ۱۱ سال، پژوهش و تألیف پنج کتاب در حوزه دف و دف‌نوازی (از دف تا کردستان، سماع دف. ناگفته‌هایی از دف، هوش نوازندگی و مبانی ریتم برای نوازندگان) بخشی از فعالیت‌های او را دربرمی‌گیرد. او در حال حاضر به تدریس و تربیت هنرجویان و علاقه مندان دف اشتغال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز