خبرگزاری کار ایران

«تاریخچه‌ همه چیز» با «خوشی‌های پیش از مرگ» آمد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۶۲

دو کتاب «تاریخچه‌ همه چیز» (امیلی پروکوپ/ رضا اسکندری آذر) و «خوشی‌های پیش از مرگ» (جنی دانهام/ محمود قلی‌پور) از سوی نشر خزه به چاپ رسیدند.

به گزارش ایلنا، امیلی پروکوپ در کتاب مفرح «تاریخچه‌ همه‌چیز» که کتاب پرفروش شماره یک وبسایت آمازون بوده، پشت پرده و تاریخچه‌ ابداع و اختراع خیلی چیزها را شرح می‌دهد؛ از دکمه و سبیل و لاک ناخن گرفته تا آدامس بادکنکی و هیپنوتیزم و تفنگ آب‌پاش‌‌! و از چسب زخم و پوشک و ماشین ظرفشویی گرفته تا لالایی و برف‌پاک‌کن و هفت‌تیر!

 در واقع، این کتاب شامل تاریخچه‌ اشیا و پدیده‌هایی است که زندگی روزمره‌مان با آنها دوره شده، اما شاید چیزی از گذشته‌شان نمی‌دانیم و خبر نداریم که همین چیزهای ساده گاه چه تأثیری بر تاریخ بشر گذاشته‌اند.

«تاریخچه‌ همه‌چیز» در ۲۳۲ صفحه و با بهای ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

«خوشی‌های پیش از مرگ» هم رمانی است درباره دختری که مبتلا به سرطان شده است. به همین خاطر فهرستی از آرزوهایش تهیه کرده و می‌خواهد پیش از آنکه با زندگی وداع کند، آنها را برآورده سازد.

این کتاب در سال 2007 منتشر شد و همان سال به فهرست برترین‌های مجله‌ گاردین راه یافت. همچنین نامزد بهترین کتاب سال لنکشایر، جایزه‌ مدال کارنجی و جایزه‌ بوک‌تراست شد. در سال  ۲۰۰۸ هم جایزه‌ برنفورد بوایس را کسب کرد. بعد هم بر اساس آن، فیلم پرفروش «اکنون خوب است» به کارگردانی ال پارکر ساخته شد.

 نشریه نیویورک تایمز درباره این رمان نوشته است: «اهمیتی ندارد شما چند ساله هستید، در هر صورت صفحات آخر این کتاب را با هیجان خواهید خواند و این نشانه‌ای از اصالت و الهام ناب آن است.»

«خوشی‌های پیش از مرگ» در  ۳۳۶ صفحه و با بهای ۴۵ هزار تومان به بازار کتاب راه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز