خبرگزاری کار ایران

در مراسم یادبود مادر هادی خانیکی مطرح شد؛

دینی که به شعور جامعه توهین کند از کفر بدتر است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۲۲

پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند بلکه آمدند که به سوالات بیشتر پاسخ بدهند. اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است. باید همه به عقل مردم و جامعه احترام بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم ختم و یادبود مادر سیدهادی خانیکی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران فرهنگی کشور و اهالی رسانه بعد از ظهر امروز (20 بهمن ماه) در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

در این مراسم؛ حجت الاسلام محمد مقدم طی سخنانی با قرائت آیاتی از سوره ملک گفت: هر پدیده‌ای در این دنیا قدرت دارد اما قدرت ابدی و ذاتی از آن خداوند است. خداوند به همه امور آگاه است و اگر ما را آزمایش می‌کند برای این نیست که می‌خواهد ما را بشناسد بلکه می‌خواهد ما خودمان از خودمان شناخت بیشتری به دست بیاوریم و یکی از این آزمایش‌ها و امتحان‌ها مرگ و زندگی است.

وی با اشاره به لزوم عمل خالص گفت: آنچه در نزد تبارک و تعالی مهم است کثرت عمل نیست بلکه کیفیت عمل و احسن‌العمل است. شاید یک فرد شب‌ها نماز شب بخواند به وزن 80 میلیون نفر اما در روز عملی انجام بدهد که خلاف فایده مردم باشد.

مقدم با اشاره به اهمیت عقل در دین گفت:‌ پیامبران نیامدند که عقل را تعطیل کنند بلکه آمدند که به سوالات بیشتر پاسخ بدهند. اگر دینی به شعور جامعه توهین کند آن دین از کفر بدتر است. باید همه به عقل مردم و جامعه احترام بگذاریم.

در این مراسم افرادی همچون شفیعی کدکنی، مصطفی ملکیان، اسحاق جهانگیری، سیدعباس صالحی، سیدعلی صالحی، وزیر آموزش و پرورش، عباس آخوندی، سیدمحمد خاتمی، محمدرضا خاتمی، وزیر نیرو، محمدرضا تابش، علیرضا تابش، احسان شریعتی، تاج‌زاده، افشین اعلاء، حجت الاسلام دعایی، کامبیز نوروزی، سهیل محمودی، علی ربیعی، میدری، سیدهادی خامنه‌ای، سیدمحمد صدر، احمد توکلی، لطف‌الله ‌میثمی، محمد خوددادی، محمود صادقی، ابراهیم اصغرزاده، شهاب‌الدین طباطبایی و غلامرضا کاظمی دینان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز