خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «لباس شخصی» مطرح شد:

دلایل حذف سکانس‌ها را نمی‌توانم بگویم/ هیچ فشاری از سمت اوج روی ما نبود

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۲۸۲

عباس رفیعی درباره حذف سکانسی از فیلم لباس شخصی گفت: سه سکانس از فیلم حذف شده که دلایل آن را نمی‌توانم توضیح دهم. به نوعی اگر بود بهتر بود. با گفتگو و تعامل ترجیح دادیم که این صحنه‌ها حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «لباس شخصی» با حضور امیر عباس ربیعی (نویسنده و کارگردان)، حبیب والی‌نژاد (تهیه‌کننده)، مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، ماه‌منیر بیطاری و مجید خوشخو (بازیگران) و برخی عوامل دیگر این فیلم در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

آرش خوشخو (منتقد) درباره این فیلم بیان کرد: فیلم لباس شخصی در ادامه فیلم‌هایی که درباره پرونده‌های دهه شصت بوده و نوری می‌تاباند به بخش‌های مهمی که این موضوع از نکات مثبت آن به شمار می‌آید. صداقتی که در بازجویی قسمت‌های پنهان در این فیلم شاهدیم، مهم‌ترین مزیت این فیلم به شمار می‌آید. چراکه کارگردان از ترس خطوط قرمز دچار خودسانسوری نشده و فیلم دچار لکنت نیست.

عباس رفیعی درباره حذف سکانسی از فیلم که در فضای مجازی منتشر شده، توضیح داد: سه سکانس از فیلم حذف شده که دلایل آن را نمی‌توانم توضیح دهم. به نوعی اگر بود بهتر بود. با گفتگو و تعامل ترجیح دادیم که این صحنه‌ها حذف شود.

حبیب والی‌نژاد نیز در این باره بیان کرد: هیچ فشاری برای حذف نبود و با تعامل به نتیجه کنونی فیلم رسیدیم.

رفیعی در ادامه بیان کرد: هیچ فشاری از سمت تهیه‌کننده و سازمان اوج روی ما نبود اما برای اینکه فیلم در جشنواره باشد، مجبور به ارائه نسخه کنونی بودیم.

وی همچنین درباره شباهت بازی بازیگر نقش اصلی این فیلم با نوید محمدزاده توضیح داد: اولا بگویم که نوید محمدزاده بهترین بازیگر ایران بوده و از اینکه بازیگرم با او مقایسه می‌شود، خوشحالم. همچنین باید بگویم که مهدی نصرتی برای این نقش زحمت بسیاری کشیده و مطمئنم اگر در آینده به او فرصت داده شود، بهتر خود را نشان خواهد داد.

مهدی نصرتی (بازیگر) نیز در این باره توضیح داد: شباهت به هیچ بازیگری حتی هرچقدر بزرگ، خوب نیست و من هم به هیچ‌وجه دوست نداشتم که شبیه به بازیگر دیگری عمل کنم. همچنین باید بگویم برای کوچکترین جزئیات این نقش زحمت کشیدم و تلاش کردم که شبیه به کسی نباشد.

رفیعی همچنین درباره شباهت این فیلم با ماجرای نیمروز اظهار داشت: باتوجه به اینکه دهه رخ دادن دو فیلم دهه شصت بوده، شباهت‌هایی وجود دارد اما فرم کارگردانی بنده با فیلم‌های ایشان متفاوت بوده و تلاش کردیم که اثر مستقل باشد.

وی همچنین در رابطه با مشاوره ابراهیم حاتمی‌کیا در این فیلم بیان کرد: آقای حاتمی‌کیا در بازنویسی فیلمنامه کمی کمک کردند اما در محتوای فیلمنامه دخل و تصرفی نداشتند. قرار ما بیشتر روی مشاوره در کارگردانی متمرکز بود که از این بابت از ایشان خیلی ممنونم.

رفیعی همچنین درباره انتخاب بازیگران تئاتر در این فیلم بیان کرد: به نظر من وظیفه هر کارگردانی بوده که به سینما خدمت کند و من تلاش کردم که با این کار چند بازیگر جدید و توانا را معرفی کنم و به نظرم بقیه نیز باید به این سمت بروند.

آرش خوشخو نیز در بخشی دیگری از این نشست اظهار داشت: من نسخه کامل فیلم را دیده بودم و از سانسور چند سکانس که اکنون متوجه آن شدم، دلگیر شدم. امیدوارم این فضای دسته‌بندی اطلاعات که دیدیم که روزهای گذشته چه اتفاقاتی را رقم زد، تمام شود و ما شاهد نسخه کامل این فیلم در سینماها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز