خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

سرمایه‌های مشکوک به تئاتر راه ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۹۴

کارگردان تئاتر «رسن‌های گور» که در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، می‌گوید: خوشبختانه ورود سرمایه‌های مشکوک به تئاتر در مقایسه با سینما بسیار ناچیز است، اما تئاتر به بودجه نیاز دارد و باید بیش از این‌ها مورد حمایت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران جباری که با کارگردانی نمایش «رسن‌های گور» در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد با اشاره به سابقه حضورش در جشنواره تئاتر فجر گفت: امسال چندمین دوره‌ای است که در جشنواره شرکت و در بخش مسابقه تئاتر فعالیت کرده‌ام، اما متاسفانه تا به حال آثار بخش‌های دیگر جشنواره را نتوانسته‌ام دنبال کنم.

جباری با بیان اینکه امسال بخش مسابقه تئاتر به یک گروه تبدیل شده است، گفت: درحالی‌که این بخش در سال‌های گذشته در دو گروه دسته‌بندی می‌شد و این موضوع قطعا کمک می‌کند بخش‌های دیگر جشنواره هم برای مخاطبان جذاب‌تر باشد.

این کارگردان تئاتر جشنواره تئاتر را ویترین نمایش ایران خواند و خاطرنشان کرد: این ویترین از این جهت که به هر حال همه کارگردان‌ها و هنرمندان در آن حضور ندارند، شاید کامل نباشد.

جباری تصریح کرد: چه بسا تئاترهایی که در بازه زمانی که در فراخوان جشنواره از آن یاد شده تولید نشده و به تبع آن، موفق نشده باشند به جشنواره راه پیدا کنند.

کارگردان تئاتر «رسن های گور» یادآور شد: معیارهایی که داوران برای انتخاب تئاترها در نظر می‌گیرند باعث شده تا کیفیت تئاترهای راه یافته به جشنواره‌ها در سال‌های اخیر بهتر باشد.

جباری تصریح کرد: داوران جشنواره هم در انتخاب تئاترها سختگیری زیادی به خرج می‌دهند.

جباری به وجود سرمایه‌های کلان و پول‌های کثیف در تئاتر اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه ورود سرمایه‌های مشکوک به تئاتر در مقایسه با سینما بسیار ناچیز است، در یک سال ممکن است دو یا سه تئاتر به این صورت مورد حمایت قرار گیرند.

کارگردان نمایش «رسن‌های گور» خاطرنشان کرد: سرمایه‌های مشکوک بیشتر در ارتباط با فیلم‌های سینمایی صرف می‌شود اما تئاتر به بودجه نیاز دارد و باید بیش از این‌ها مورد حمایت قرار بگیرد.

جباری تصریح کرد: پیدا کردن سرمایه‌گذار برای تئاتر در استان‌ها کار دشواری است و تئاترها معمولا با بودجه دولتی اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز