خبرگزاری کار ایران

سید عباس صالحی مطرح کرد:

رویکرد وزارت‌ارشاد تمرکززدایی امور فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۹۵

وزیر ارشاد گفت: تمرکززدایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از پایتخت به استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله اهداف و رویکردهای محوری این وزارتخانه است که سال‌های اخیر برخی از آنها انجام شد و امور با قوت تمام ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی شامگاه امروز در دیدار نمانندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری یزد با بیان اینکه تاکنون برای تحقق این هدف مهم شاهد اجرای بسیاری از برنامه‌های محوری کشور در استان‌ها هستیم افزود: این امر که با حمایت و استقبال فعالان و مسئولان فرهنگی مواجه شده در راستای تحقق عدالت فرهنگی اجرا می شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های فرهنگی و  هنری در بخش‌ها و رشته‌های مختلف اهمیت استانی دارد و پیش‌بینی شده با اختصاص بودجه‌های مناسب در راستای تمرکززدایی و اجرای عدالت فرهنگی از ظرفیت مناطق برای میزبانی خیلی از رویدادها استفاده مناسب به عمل آید.

وزیر ارشاد تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه میان این وزارتخانه و استانداری‌ها در این ارتباط پیش‌بینی که تاکنون با ۱۶ استان مبادله شد و جزو برنامه‌های مطرح و مهم دیگری است که تحقق آن به توسعه فرهنگ و هنری و احیای ظرفیت‌های مناطق کمک خواهد کرد.

صالحی متذکر شد: در این خصوص با استانداری یزد تفاهم‌نامه‌ای با ۸۰۰ میلیارد ریال  به امضا می‌رسد که اجرای کامل آن نقش مهمی در تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش برنامه‌ها در این استان دارد.

وی به اهمیت توجه و تقویت اقتصاد در مسائل فرهنگی و هنری به‌عنوان یک ضرورت و اولویت توسط دولت و وزارت‌ارشاد اشاره کرد و اظهار داشت: باید دولت ضمن حمایت از فعالان فرهنگی و هنری درباره واگذاری امور به بخش‌خصوصی در چارچوب مقررات اقدام کند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: نباید به بخش فرهنگ‌وهنر تنها به عنوان یک بخش هزینه‌بر نگاه کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از آن در حوزه اقتصادی و حمایت لازم از فعالان آن اقدام جدی انجام داد.

صالحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در کشور فعالانه در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشارکت دارند آن را یک ظرفیت بسیار مهم و با ارزش دانست که باید زمینه حمایت و رسیدگی به آنها را بر اساس طرح مدون و عنایت به اقتصاد فرهنگ و هنر لحاظ کرد.

وی تصریح کرد: کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و همچنین ارائه تسهیلات و سایر برنامه‌ها موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته مورد عنایت قرار گیرد و وزارت ارشاد در این خصوص عنایت لازم دارد.

در این نشست تعدادی از رئیسان انجمن‌های فرهنگی و هنری به ضرورت حمایت‌های مادی و معنوی و فراهم کردن  زیرساخت‌ها و امکانات برای انجمن‌ها تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه برای سفر سه روزه وارد یزد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز