خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند/ گرسنگی را قبول می‌کنیم اما ذلت‌پذیر نیستیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۴۳

آنچه باعث شکست وحدت می‌شود خودخواهی‌ها است و استکبار یعنی اینکه هرکدام از ما باند و گروه خود را تشکیل بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش با حضور سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رضا رحمانی (وزیر صنعت معدن و تجارت)، مرتضی بانک (رئیس مناطق آزاد) و هنرمندان رشته‌های مختلف توسط معاونت هنری در موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلیمن کاظم صدیقی طی سخنانی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: نام امام حسین(ع) برای همه انبیا آشناست و انبیا برای امام حسین(ع) گریستند  و دو آیه در قران کریم نیز بر این مسئله تاکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فراق بسیار مهم است و امیرالمومنین حضرت علی(ع) نیز سوز و درد فراق را بدتر از جهنم می‌دانند. زمانی که حضرت آدم(ع) از بهشت رانده شد بسیار در فراق ناراحت بود و زمانی که نام امام حسین(ع) برای ایشان توسط جبرائیل برده شد، کمی آرام شد.

وی با اشاره به لزوم وحدت در جامعه گفت: آنچه باعث شکست وحدت می‌شود، خودخواهی‌ها است و استکبار یعنی اینکه هر کدام از ما باند و گروه خود را تشکیل بدهیم.

حجت الاسلام والمسلیمن صدیقی ادامه داد: باید مراقب باشیم که گرفتار احساس و محبت زیاد و کاذب نشویم زیرا باعث می‌شود تا واقعیت و حقیقت را نبینیم. دنیا زود می‌گذرد و باید به تکلیف و وظایف خود عمل کنیم درغیراین‌صورت این هنرها و ریاست‌ها زود می‌گذرد و مانند یک‌ رویا عبور می‌کند.

وی با اشاره به سخنان امروز مقام معظم  رهبری گفت: امریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و ما این را به تجربه کسب کرده‌ایم. ما گرسنگی را قبول می‌کنیم اما ذلت‌پذیر نیستیم و توسعه اقتصادی  را به ارزش از دست دادن عزت و آزادگی و گسترش  ابتذال نمی‌پذیریم.

در ادامه این مراسم چند نفر از شاعران اهل بیت تعدادی از آثار خود را درباره امام حسین(ع) حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و شهدای کربلا قرائت کردند و مراسم مرثیه‌سرایی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز