خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع پیکر سیدکمال طباطبایی مطرح شد؛

تهیه‌کنندگان سینما کمتر دیده می‌شوند/ لزوم حفظ حرمت بزرگان/ کنایه اسعدیان به بازیگران+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۵۰

مراسم تشییع پیکر سیدکمال طباطبایی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) صبح امروز (جمعه ۱۸ مرداد) با حضور اهالی سینما و رسانه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر سیدکمال طباطبایی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) صبح امروز (جمعه ۱۸ مرداد) با حضور اهالی سینما و رسانه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

محمدحسین لطیفی از دوستان سیدکمال طباطبایی که اجرای مراسم را برعهده داشت، گفت: امروز جای سختی ایستاده‌ایم؛ رفتن کمال عزیز را باور ندارم چراکه ما سال‌های سال با هم کار کردیم و دوست بودیم.

وی ادامه داد: به قول آذری‌ها، چنین مراسمی مجلس تذکر است که ما به خودمان و به دیگران تذکر بدهیم که این راهی است که همه باید برویم. امروز کمال طباطبایی به دیدار فرزند مرحومش علی رفته است. هر چند خودش معتقد بود که هر شب خواب پسرش را می‌بیند.

لطیفی ادامه داد: او آدم خیرخواهی بود و بد کسی را نمی‌خواست. نیک و بد بودن ربطی به دینداری و بی‌دینی ندارد. کمال طباطبایی سید اولاد پیغمبر بود و بسیار برای دیگران خیر می‌خواست اما به دنبال رانت نبود و حتی برای پسر خودش نیز هیچ رانتی قائل نمی‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تهیه‌کنندگان که سازندگان اصلی یک اثر تلویزیونی یا سینمایی هستند کمتر از بخش‌های دیگر همچون بازیگران یا کارگردان‌ها دیده می‌شوند درحالی‌که زحمات زیادی برای تولید یک اثر می‌کشند.

همایون اسعدیان (رئیس هیئت مدیره خانه سینما) هم با ابراز تسلیت خانه سینما به خانواده مرحوم کمال طباطبایی و جامعه سینمای ایران، گفت: من در فیلم «مرد آفتابی» با کمال طباطبایی دوست و همکار بودم. طباطبایی بعد از درگذشت فرزند عزیزش دیگر آن کمال طباطبایی سابق نبود و ما خرد شدن او را می‌دیدیم.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان یکدیگر باشیم، گفت: جای تاسف است که از انبوه بازیگرانی که با کمال طباطبایی همکار کردند امروز تعداد بسیار کمی در این مراسم حضور دارند. من عذر می‌خواهم که ساعت مراسم را به گونه‌ای تنظیم کردیم که دوستان بازیگر باید از خواب خود کم می‌کردند تا بتوانند به این مراسم برسند. ای کاش احترام حرفه همدیگر و بزرگان را نگه می‌داشتیم.

محمدرضا هنرمند کارگردان سینما که با کمال طباطبایی در سریال کاکتوس همکاری داشتند، گفت: بسیار ناراحتم و به همه تسلیت می‌گویم. باور بعضی اتفاقات در زندگی بسیار سخت است و نیاز به زمان دارد؛ من هنوز باور نمی‌کنم که سیدکمال طباطبایی از میان ما رفته است.

مهدی فرجی (مدیر سابق شبکه یک سیما) نیز طی سخنانی گفت: سیدکمال طباطبایی به اهل بیت ارادت داشت و چند فیلم سینمایی و سریال درباره امام رضا(ع) ساخت و امیدوارم امروز آن حضرت دست ایشان را بگیرد. او آدم اهل خیری بود و مطمئنم که امروز اهل بیت و امام حسین(ع) دست او را می‌گیرند. کمال طباطبایی بعد از درگذشت پسرش قرار نداشت و امروز قرار می‌گیرد.

فریدون جیرانی (کارگردان فیلم آ‌شفتگی) نیز طی سخنانی با ابراز تسلیت به خانواده مرحوم طباطبایی و اهالی سینما گفت: روزی که علی طباطبایی درگذشت سیدکمال طباطبایی نیز دیگر از لحاظ روحی و روانی آن فرد سابق نبود؛ انگار از آن به بعد دیگر سید در این دنیا نبود. هر چند دوست داشت همچنان کار کند و فیلم بسازد اما دیگر خبری از آن خنده‌های همیشگی‌اش نبود.

 جیرانی با بیان اینکه بسیار ناراحت است و دلش گرفته، گفت: او نه تنها تهیه‌کننده خوبی بود بلکه آدم خوبی نیز بود و یادش در سینما خواهد ماند.

یداله شهیدی (تهیه‌کننده سینما و از دوستان کمال طباطبایی) نیز گفت: امروز بردار کوچکم را از دست داده‌ام؛ کمال طباطبایی بیش از ۴۰ سال نه تنها دوست بلکه برادر من هم بود و امروز در این مراسم حتی نمی‌توانم نفس بکشم. امروز من نیز داغدارم و از همه شما که به این مراسم تشریف آوردید تشکر می‌کنم.

در پایان این مراسم بعد از قرائت نماز بر پیکر مرحوم کمال طباطبایی در خانه سینما، پیکر او به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. یادآور می‌شود، مراسم یادبود روز دوشنبه ۲۱ مرداد در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

حجم ویدیو: ۹.۳۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز