خبرگزاری کار ایران

برپایی همایش سهروردی و ساخت سردیس شیخ اشراق

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۷۴

جلسه هماهنگی برپایی همایش شیخ شهاب‌الدین سهروردی در کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الله ایوبی در جلسه هماهنگی برپایی همایش شیخ شهاب‌الدین سهروردی با تقدیر از حضور اساتید اظهار داشت: به روز ولادت شیخ شهاب الدین سهروردی نزدیک می شویم؛ اعلام اینکه سهروردی در فهرست مشاهیر قرار گرفت اتفاق خوبی است و معتقدیم فعالیت های بیشتری را در این زمینه می توان انجام داد.

وی ادامه داد: به همت انجمن مفاخر، همایش سهروردی برپا می شود و اساتید برجسته‌ای در این رویداد از ایران و دیگر کشورها از جمله فرانسه و سوریه حضور خواهند داشت.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران عنوان کرد: سال گذشته بر بازنویسی قصه‌های سهروردی برای استفاده کودکان و نوجوانان تاکید شد و این کار در دست انجام است و برخی انتشارات نیز برای چاپ این محتوا اعلام آمادگی کردند.

ایوبی تاکی کرد: همچنین سال گذشته مقرر شد که تصویری از شیخ شهاب سهروردی را آماده کنیم. با کسانی که پرتره‌ساز هستند مذاکره کردیم و در نهایت سردیس و تصویر شیخ شهاب‌الدین سهروردی آماده خواهد شد و در این زمینه با اساتید مختلف گفتگو کردیم و این محتوا را در اختیار خالق این سردیس قرار دادیم.

وی افزود: امیدواریم سردیسِ مورد تایید اساتید، در خیابان سهروردی قرار گیرد و می‌توان کپی این سردیس و تصویر شیخ شهاب الدین سهروردی را در بخش‌های مختلف از جمله سهرورد قرار داد و چنانچه این سردیس مورد قبول همه اساتید باشد، مراسم رونمایی از آن برگزار خواهد شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: درباره بنیاد سهروردی تلاش‌های متعددی شد و این تلاش‌ها ادامه دارد و برای انجام این امور، موسسه شیخ شهاب الدین سهرودی تاسیس می‌شود. نام سهرودی به حدی بزرگ است که با این موسسه نیز می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز