خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با ایام محرم امسال؛

بهروز غریب‌پور اپرای «عاشورا» را به صحنه می‌برد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۲۶۸

بهروز غریب‌پور شهریورماه امسال، همزمان با ماه محرم اپرای «عاشورا» و پس از آن اپرای «مولوی» و سایر آثار گروه «آران» را در تالار فردوسی به صحنه خواهد برد.

به گزارش ایلنا، در ادامه رپرتوار گروه عروسکی «آران» به کارگردانی و نویسندگی بهروز غریب‌پور در سال جاری که با اجرای دو اپرای «عشق» و «خیام» آغاز شد، این گروه شهریورماه و همزمان با ماه محرم اپرای «عاشورا» و پس از آن اپرای «مولوی» و سایر آثار گروه «آران» در محل تالار فردوسی بنیاد فرهنگی هنری رودکی به اجرا در خواهد آمد. همچنین عکس‌های سه اُپرای این گروه برای انتشار در «کتاب نودمین سال تأسیس اتحادیه ی بین‌المللی نمایشگران عروسکی جهان (یونیما)» انتخاب شدند.

این کتاب حاوی بهترین اجراهای نمایش‌های عروسکی در نود سال اخیر است. اُپراهای «رستم و سهراب»، «عاشورا و لیلی و مجنون» اُپراهای برگزیده‌ای هستند که برای این رخداد بزرگ انتخاب شده‌اند. از میان این سه اثر اُپراهای «عاشورا» و «رستم و سهراب» بیشترین شمار اجرا در خارج از کشور را به خود اختصاص داده‌اند. اُپرای «عاشورا» در رم، شارل له ویل مزیه فرانسه و کراکوی لهستان و اُپرای «رستم و سهراب» در دوبی، رم و تفلیس گرجستان به اجرا درآمده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز