خبرگزاری کار ایران

روایتی از خرمشهر در گالری فرمانفرما

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۶۰

این روزها گالری فرمانفرما به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، میزبان برگزاری نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» است.

به گزارش ایلنا، این روزها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالری فرمانفرما برپاست.

در این نمایشگاه ۳۶ عکس و چیمان به نمایش گذاشته شده که همگی روایت تاریخی و انتزاعی از آزادسازی خرمشهر، مقاومت مردم شهر و خرمشهر در سالهای پس از آزادی را به تماشا گذاشته‌اند.

طرح نمایشگاه «خرمشهر ۳۰+» به کیوریتوری فریدون فربود اسفندماه سال گذشته برای هنرمندان عکاس و انجمن دفاع مقدس ارسال شده و نهایت ۱۳ هنرمند برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. در میان هنرمندان نمایشگاه، محمد فرنود، محسن راستانی و جاسم غضبانپور سه عکاسی بودند که در زمان جنگ و آزادسازی خرمشهر در شهر حضور داشتند و آثارشان مستندگونه است. بقیه هنرمندان نیز عکس‌ها و چیدمان‌های مفهومی از خرمشهر را به تصویر کشیدند. ختم کلام این نمایشگاه قطعه عکسی از «مهدی مقیم نژاد» است.

خط روایی «خرمشهر ۳۰+» از خرمشهر قبل از جنگ آغاز و تا امروز را در آثار ۱۳ هنرمند در ۳۶ اثر عکس، چیدمان، ویدئو آرت و یک قطعه موسیقی به نمایش گذاشته است. در کنار عکس‌ها و چیدمان‌ها در این نمایشگاه، پیمان ابدالی هنرمند موزیسین نیز قطعه موسیقی را خلق کرده که در طول زمان نمایشگاه در گالری فرمانفرما پخش می‌شود تا مخاطب با تصاویر قرابت بیشتری را احساس کند.

در این نمایشگاه که با مشارکت اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شده، آثاری از پیمان ابدالی، سعیده افروخته، آرمین امیریان، بهروز بادروج، رودابه باقری نژاد، ساسان توکلی فارسانی، محسن راستانی، امید شلمانی، احسان ضیایی، جاسم غضبانپور، محمد فرنود و مهدی مقیم نژاد به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» تا تاریخ دهم خرداد ماه در گالری فرمانفرما به نشانی: خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه (به جز دوشنبه و جمعه) از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این آثار دیدن نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز