خبرگزاری کار ایران

اجرای متنی که عباس نعلبندیان روی صحنه برد/ بحران روابط زن و مرد در خیابان نوفل‌لوشاتو

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۰۸۶

داود زاهدی کارگردان نمایش «مارگاک» آن را متنی ناتورالیستی با محوریت بحران روابط بین زن و مرد و بی‌سرانجامی آن خواند که این روزها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است.

داود زاهدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه نمایشنامه «مارگاک» در قرن نوزدهم توسط «آگوست استریندبرگ» نوشته شده است، گفت: این نمایشنامه که از متن‌های ناتورالیستی استریندبرگ به شمار می‌رود با نام اصلی «طلبکارها» نوشته شده اما آقای «جواد عاطفه» مترجم اثر، نام «مارگاک» را که ریشه در زبان پهلوی دارد، برای ترجمه این نمایشنامه به فارسی انتخاب کرده است.

زاهدی یادآور شد: نمایشنامه «طلبکارها» پیش از انقلاب، توسط عباس نعلبندیان ترجمه و اجرا شده که تله تئاتری هم به همین نام از روی آن برای تلویزیون ساخته شد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به خلاصه‌ای که برای داستان نمایش «مارگاک» ذکر کرده‌اند، گفت: حتی در سکوت تاریک شب، جایی که فقط صدای نفس‌هایشان به گوش می‌رسد می‌توانند صدای خشن و خش‌دار نفس‌های او را هم بشنوند.

زاهدی دلیل انتخاب این متن را در مرحله اول ساختار دراماتیک و پلات چند لایه و منسجم آن خواند و گفت: منحنی‌های دراماتیک و ساختار رو به جلوی این درام و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌اش من را برای اجرای این متن ترغیب کرد.

او ادامه داد: مورد دیگر اینکه، این نمایشنامه درباره بحران روابط زن و مرد و بی‌سرانجامی این رابطه است؛ چیزی که در این روزهای ایران ما به وفور می‌توان نمونه‌هایش را دید؛ پس تم آن هم می‌توانست برای تماشاگر امروزی ما مورد پذیرش باشد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه «برای به روز شدن مختصات نمایش در طول تمرین با دراماتورژی که انجام شد توانستیم آن را به شکل فضای تئاتری امروزی دربیاوریم.» همین کار را موردی دانست که بیشتر تماشاگران به آن اذعان داشته و آن را نقطه قوت اثر می‌دانند.

زاهدی ادامه داد: از سوی دیگر دقت و چکش‌کاری روی بازی بازیگران و کار روی شخصیت‌ها و به وجود آوردن اتمسفر مورد نیاز فضای نمایش، کاری سخت و طاقت‌فرسا بود که خوشبختانه با همکاری بازیگران و گروه به سرانجام رسید.

امین رقیب‌دوست، محمدرضا هلال‌زاده و شقایق صحرائی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از ۱۰ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در سالن شماره دو عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: داود زاهدی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مهرناز آژند، طراح صحنه: داود زاهدی، طراح گریم: آزاده مالمیر، ساخت دکور: دانیال محسنی، ساخت مجسمه: مسعود سلیمان، صدای کودک: آوینا زاهدی، طراح پوستر و بروشور: بهزاد نوحسینی، عکاس و ساخت تیزر: محمد جلالی، تبلیغات مجازی: ریما تئاتر، موسیقی:All I Want (Sarah Blasko)-  Yesterday، When I Was Young (Charles Aznavour)

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند به عمارت نوفل‌لوشاتو به نشانی حافظ، نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، عمارت نوفل‌لوشاتو مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز