خبرگزاری کار ایران

استفاده از بازیگران کار اولی برای حمایت از تئاتر دانشجویی/ آنچه روی صحنه می‌بینید،‌ چیزی شبیه زندگی حسین پناهی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۳۶

تهیه‌کننده نمایش «چیزی شبیه زندگی» اجرای این اثر را بر اساس متنی از حسین پناهی،‌ ادای دینی به این هنرمند فقید دانست.

منصور صوفی که تهیه‌کنندگی نمایش «چیزی شبیه زندگی» را بر اساس متنی از حسین پناهی در عمارت نوفل‌لوشاتو به عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، دلیل انتخاب این متن را علاقه به این هنرمند فقید و یک ادای دین نسبت به او و آثارش دانست.

صوفی تشریح کرد: از نوجوانی به مرحوم حسین پناهی و آثارش علاقه‌مند بودم و همیشه دوست داشتم بتوانیم متنی از او را روی صحنه ببرم. امیر کلهری‌پور (کارگردان اثر) به عنوان دوست ۱۵-۱۶ ساله ام به من اعتماد کرد و به یک جمع‌بندی رسیدیم که بتوانیم با «چیزی شبیه زندگی» یک ادای دین به حسین پناهی داشته باشیم.

 با اشاره به داستان این نمایش گفت: «چیزی شبیه زندگی» درباره دانشجوی تئاتری است که در طول زندگی‌اش سختی‌های زیادی را لمس کرده و در روند کار کردن پایان‌نامه‌اش با مرگ مادرش روبرو می‌شود؛ اتفاقی که باعث آشفتگی ذهن او به‌عنوان کارگردان پروژه عملی پایان‌نامه شده و تاثیرش در اجرا دیده می‌شود.

صوفی با اشاره به اینکه این نمایش با تعدادی از هنرجویان تئاتر که کار اولی محسوب می‌شوند در کنار تعدادی از بازیگران تئاتری آغاز شد، گفت: دوست داشتیم در «چیزی شبیه زندگی»، از بچه‌های تئاتری استفاده کنیم نه سلبریتی‌ها یا چهره‌های نام‌آشنا. دل‌مان می‌خواست کاری را روی صحنه ببریم که بگوییم می‌شود حتی با حضور جوان‌هایی که تجربه حضور حرفه‌ای در تئاتر نداشته‌اند، تئاتری درخور اجرا کرد و افرادی که به تماشای اثر می‌آیند از آن لذت ببرند.

تهیه‌کننده «چیزی شبیه زندگی» درباره اینکه آیا نگرانی از بابت بازگشت مالی سرمایه‌ای که برای این اثر هزینه کرده است، نداشته؟ گفت: راستش همراه کارگردان، بسیار به این موضوع فکر کردیم اما می‌خواستیم به نتیجه مطلوبی که از این کار مدنظر داشتیم برسیم. در ابتدای کار احساس کردم که شاید حتی ضرر هم بدهیم چون امروز تئاترهایی که با عوامل و بازیگران حرفه‌ای تئاتر روی صحنه می‌روند هم سالن‌هایشان خالی است. بنابراین فکر کردن به برگشت هزینه‌ای که انجام دادیم آنقدر موثر نبود که جلوی خواست‌مان را برای اینکه کاری روی صحنه ببریم که ماندگار شود، بگیرد.

صوفی با تاکید بر ضرورت حمایت از جوانان فعال و علاقه‌مند به تئاتر برای اینکه فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای خود داشته باشند، گفت: تنها در چنین شرایطی است که می‌توانیم امیدوار باشیم این جریان تئاتری هم به حیات خود ادامه دهد.

او خاطرنشان کرد: در پروسه تولید «چیزی شبیه زندگی» یک فراخوان بازیگری دادیم و از بین ۱۵۰ متقاضی، ۱۶ بازیگر انتخاب کردیم. دنبال بازیگرانی نبودیم که کارمان فروش برود بلکه تاکید بر انتخاب جوان‌هایی داشتیم که دانشجو و هنرجوی تئاترند. چون استفاده از کار اولی‌ها دغدغه‌ای بود که در کنار اجرایی حرفه‌ای دنبال می‌کردیم و حمایت از این جوان‌ها جزو اهداف اصلی‌مان بود.

حمیدرضا معدنکن، منصور صوفی، نسا یوسفی، سحرناز عباس‌زاده، عطیه ترابی، سحر آقاسی، کیمیا گیلانی، محمد موحدنیا، شیدا مقدری، نگین صدر، بهار صبوریان، سارا شاهمرادی، کیانا بخشی، فاطمه نوروزی، زینب هرمزی و دنیا پهلوانی بازیگران نمایش «چیزی شبیه زندگی» به نویسندگی حسین پناهی و کارگردانی امیر کلهری‌پور هستند که تا دوم خرداد در عمارت نوفل‌لوشاتو به اجرای خود ادامه می‌دهد.

 عوامل این اثر عبارتند از: تهیه‌کننده: منصور صوفی، مشاور کارگردان: علیرضا مهران، دستیار صحنه: سجاد مشرفی، طراح گریم: حجت موسوی، مجری گریم: اسما سازور، رامین عزتی، طراح لباس: نساء یوسفی، گروه موسیقی: کمانچه، ویلون، آوا: سپندارمذ، مینا حسین خانی، دیوان، تار: آرمان زمان‌زاده، بندیر، تنبک: آرمین زمان‌زاده، کالیمبا بلز، سنتور، کاخن، آوا: مینا چاپی، ویولن، گیتار، آوا: احسان عسگری، طراح پوستر و لگو: محمد موحدنیا، عکاس و روابط عمومی: محسن بیده، مدیر رسانه: سیدمحمدصادق سیادت، گرافیک تبلیغات مجازی: پریا رضوانی، ساخت تیزر: میلاد نظری، اشکان ضابط، سینا آذربایجانی، محسن بیده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز