خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۶ استان در جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۲۵

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی خلیج فارس با حضور قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ۶ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان در چهارمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس حضور داشتند. در این جشنواره بیش از ۱۵۰ اثر شامل طراحی لباس و پارچه به بخش نمایش راه یافتند.

حمید قبادی دانا (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) در آئین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حضور و مشارکت جوانان در رویدادهای استانی بسیار ستودنی و موجب دلگرمی در کارهاست وقتی مشاهده می‌کنیم، جوانان این مرز بوم در هر نقطه از کشور با برنامه ریزی‌های ارزشمند خود تلاش بر تقویت جریان مد و لباس ایرانی اسلامی به خصوص بهره مندی از شاخص‌ها، نقش مایه‌ها و نمادهای بومی می‌کنند، انگیزه‌های تلاش برای دستیابی به جایگاه قدرتمند کشور افزایش می‌یابد.

قبادی با بیان توانمندی هنرمندان استانی اشاره کرد: این اقدامات موجب توسعه مد و لباس ایرانی با نگاه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای می‌شود.

مشاور معاون امور هنری در ادامه با تشکر از استان‌های مشارکت کننده در برپایی این رویداد تاکید کرد: لازم است جشنواره منطقه‌ای در تمامی استان‌های مجاور خلیج فارس و به صورت دوره‌ای برپا شود.

ویژگی‌های جشنواره استانی، نمایش هنر طراحی و دوخت فعالان این عرصه در زمینه‌های لباس کودک و نوجوان، لباس اجتماع بانوان و لباس اجتماع آقایان است که هرکدام در نوع خود می‌تواند زمینه لازم برای استعدادیابی را فراهم کرده و این در حالی است که روزبه‌روز شاهد رشد جمعیت دانشجوی رشته‌های طراحی پارچه و لباس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور هستیم.

در این آئین از دو طرح مجموعه زیورآلات با بهره گیری از نمادهای هرمزگان شامل زری دوزی و برکه که توسط خانم‌ها فاتح و نیکنام طراحی شده بود، رونمایی شد.

در ادامه این مراسم، اعضاء گروه طراحی آوس مجموعه لباس طراحی شده با بهره مندی و الهام از شکل نمونه ای از سنگ‌های کانی ویژگی‌های متعدد درمانی را به حاضران معرفی و ارائه کردند.

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی ـ اسلامی خلیج فارس از ۹ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در بندرعباس، بلوار غدیر، سالن حجاب در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز