خبرگزاری کار ایران

با ٣٠٠ حضور جهانى؛

"آر یو والیبال؟!" پرافتخارترین فیلم کوتاه ایران شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۹۰۰

"آر یو والیبال؟!" با ٣٠٠ حضور جهانى و ١٠٠ جایزه پرافتخارترین فیلم کوتاه تاریخ سینماى ایران شد.

به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟!» به کارگردانی محمد بخشى و تهیه‌کنندگی نیما ربیعی با بردن جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره آسکونا سوئیس در مجموع با ٣٠٠ حضور جهانى و ١٠٠ جایزه پر افتخارترین فیلم کوتاه ایران شد.

انجمن قانونى فرهنگ و جامعه امریکا، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه مسابقه امسال خود را به "آر یو والیبال؟!" اهدا کرد. این فیلم که در ژانر کودک و ورزش ساخته شده جایزه سیفژ (انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان ) را دریافت کرد و برنده جایزه بهترین فیلم از بزرگترین جشنواره فیلم‌هاى ورزشى جهان (میلان) شد.

آر یو والیبال؟! تاکنون در چندین جشنواره مورد تایید آکادمى اسکار، بفتا و گویا همچون  انکانترز، شورت شورتس، بوسان، لانزاروته و الیکانته حضور داشته و در جشنواره‌هاى بزرگى چون ویرجینیا، زنزیبار، کُرز فیلم، اسکونا و نیوهاریزون روسیه نیز شرکت داشته است.

همچنین آر یو والیبال؟! به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا در جشنواره نلسون ماندلا نمایش ویژه داشت و محمد بخشى کارگردان این فیلم، از سمت انجمن فیلم کودک و نوجوان جهان (سیفژ) در ژوهانسبورگ ورک شاپ کارگردانى سینما برگزار کرد.

گفتنى است، امسال  صلیب سرخ جهانى، این فیلم را در سالگرد حمله اتمى به هیروشیما و ناکازاکى براى مسئولان و رییس جمهورهاى کشورهاى مختلف در شهر ناکازاکى به نمایش گذاشت.

همچنین محمد بخشى و نیما ربیعی در حال ساخت اولین فیلم بلند خود به نام "آنها قوى وحشى را کشتند" هستند.

آر یو والیبال درباره گروهی پناه‌جوی عرب‌زبان است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می‌رسند. مرز بسته است و هر روز پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می‌شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می‌کنند.

عوامل فیلم:

نویسنده و کارگردان: محمد بخشى

تهیه‌کننده: نیما ربیعى

 مشاور: احمد شجاعیان

بازیگران: نعیم شیخ محبوبى، یاسمین صلحى، حامد ندرى، ابراهیم عموره، مهدى حسینى، محسن داداش زاده

دستیار اول و برنامه‌ریز: سعید آهنج

مدیر فیلمبردارى: مهدى امیرى

صدابردار: امیر حاتمى

تدوین: اسماعیل علیزاده

صداگذار: احسان افشاریان

موزیک: بهنود یخچالى

طراح صحنه و لباس: سامان دلشاد

گریم: رسول نعمتى

دستیار تهیه: صبا حمزویان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز