خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور:

ثبت جهانی طاق‌بستان فعلا امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۹۷

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا زمانی که آزادسازی حریم طاق بستان انجام نگیرد، نمی‌توانیم آن را در اولویت ثبت جهانی قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه بر لزوم توجه بیش از پیش به حوزه گردشگری در کشور تاکید کرد و گفت: امروزه همه دولت‌ها در تلاشند تا توسعه گردشگری داشته باشند، ما نیز باید توجه به این حوزه را در کشور افزایش دهیم.

وی مسیر میان‌بر توسعه را صنعت گردشگری دانست و افزود: کشورهای مختلف به دنبال آن هستند که گردشگری محور توسعه شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در گذشته یکی از مشکلات اصلی این حوزه ضعف در جایگاه گردشگری کشور بود که توانستیم جایگاه مدیران کل استان‌ها و جایگاه سازمان میراث فرهنگی را در هیأت دولت و جامعه ارتقا دهیم.

مونسان گفت: خوشبختانه روند گردشگری در کشور امیدبخش است و حضور گسترده سرمایه گذاران در این بخش نویدبخش آینده خوبی است.

معاون ریس جمهور با اشاره به صدور دو هزار و ۷۰۰ موافقت‌نامه اصولی با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری گردشگری گفت: این روند نشان دهنده نوید روزهای خوبی برای صنعت گردشگری است.

مونسان در ادامه با بیان اینکه تعداد واحدهای بوم‌گردی از ۴۰۰ واحد به بیش از ۱۵۰۰ واحد رسیده افزود: هر واحد بوم‌گردی می‌تواند برای شش نفر اشتغال ایجاد کند و اگر دو هزار واحد بوم گردی که قول داده ایم ایجاد شود حجم گسترده‌ای اشتغال در جامعه ایجاد می‌کند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه ثبت طاق بستان در حال حاضر امکان پذیر نیست، اظهار کرد: تا زمانی که آزادسازی حریم طاق بستان به اتمام نرسد، نمی‌توان آن در اولویت ثبت جهانی قرار داد.

وی افزود: به دنبال ثبت جهانی محور و اتمام پرونده منطقه اورامانات هستیم.

مونسان در ادامه با اشاره به آغاز حرکت قطار گردشگری از ۲۹ اسفند اظهار کرد: در این مدت حضور گردشگران در استان‌های مختلف و اماکن گردشگری از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز