خبرگزاری کار ایران

طبق اعلام وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

وزارت کار رتبه اول در پاسخگویی و شفافیت را کسب کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۴۲

براساس جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان پاسخگوترین و شفاف‌ترین سازمان به این سامانه معرفی شده است.

روزبه کردونی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به خبرنگار ایلنا گفت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و براساس جدول منتشر شده از بین 53 دستگاه، وزارتخانه و استانداری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رتبه یک را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا 23 بهمن 97 کسب کرده است.

وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده در مجموع 1009 سند از 53 دستگاه منتشر شده، 332 سند مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتشار یافته است که حدود یک‌سوم کل اسناد منتشر شده را شامل می‌شود.

کردونی با اشاره به اینکه اسناد منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنبال درخواست عموم مردم و سوال‌هایی است که آنها مطرح کرده‌اند، منتشر شده است، افزود: بیشتر سوالات و سندهایی که متقاضیان از طریق این سامانه از وزارت کار درخواست کرده‌اند پیرامون انتشار قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اطلاعات مربوط به حوزه وزارتخانه بوده است. همچنین مسائل مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی نیز از جمله سوالاتی بود که از وزارت کار در این سامانه سوال شده و وزارتخانه به این سوالات جواب داده است.

وی با اشاره به اینکه اسنادی که از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتشر شده؛ تمام سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را دربرمی‌گیرد، افزود: براساس سیاست‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شفافیت سرلوحه کار اصلی این وزارتخانه است و ما در مسیر پاسخگویی به عموم خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز