خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با آیت الله مکارم شیرازی مطرح شد؛

معرفی چهره واقعی ایران اسلامی و مقابله با پروژه ایران‌هراسی از طریق گردشگری/ ارسال پرونده ثبت جهانی مراسم راهپیمایی اربعین به یونسکو

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۸۱

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به شهر قم با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در سفر به قم با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد و در این دیدار صمیمانه درباره مأموریت‌های سه گانه این سازمان گزارش‌هایی را ارائه کرد.

در این دیدار که بهرام سرمست (استاندار قم) نیز حضور داشت. معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران را به آیت الله مکارم شیرازی ابلاغ کرد و به ارائه گزارش در هر سه بخش سازمان متبوع خود پرداخت.

مونسان در این نشست صمیمی با اشاره به حوزه صنایع دستی گفت: ۷۵ درصد فعالان حوزه صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، ۲۹۵ رشته صنایع دستی داریم و پیش بینی می‌کنیم دو میلیون نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: صادرات صنایع دستی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است و طرح تجاری سازی صنایع دستی را با جدت پیگیری می‌کنیم.

او گفت: در حال حاضر ۵۲۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی در سال داریم که قصد داریم به ۲ میلیارد دلار برسانیم.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۲۳ اثر ثبت شده جهانی داریم و ۳۴ هزار اثر ثبت ملی داریم. در حوزه میراث ناملموس نیز آثار خوبی را در حوزه ملی و جهانی ثبت کردیم که پرونده مراسم راهپیمایی اربعین را نیز با همکاری دولت عراق در دست تهیه داریم و برای ثبت جهانی ارسال خواهد شد.

او گفت: در حوزه مرمت آثار تاریخی نیز اقدامات بسیار خوبی را دنبال می‌کنیم که یکی از این اقدامات احیای کاروانسراهای تاریخی و تبدیل آن‌ها  به هتل‌ها و واحدهای اقامتی است.

او در ادامه به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز شاهد رشد جذب گردشگران خارجی به کشور هستیم و در ۹ ماهه امسال بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی وارد شدند و این در حالی است که پروژه ایران هراسی از سوی آمریکایی‌ها دنبال می‌شود.

مونسان گفت: در این خصوص اقداماتی نیز انجام داده‌ایم که برگزاری اجلاس‌های مختلف بین المللی در تبریز و همدان و سفر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به ایران و تعریف او از امنیت موجود در ایران باعث شده است تا ایران بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

مونسان گفت: با سرمایه ای اندک می‌توان در صنعت گردشگری شغل ایجاد کرد و به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود در حالی که در صنعت به ازای هر ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان یک شغل ایجاد می‌شود، ضمن این که سرعت ایجاد شغل در این صنعت نیز افزایش یافته است. در این میان رونق بومگردی‌ها که باعث ایجاد اشتغال و نیز باعث مهاجرت معکوس شده است یکی از اقدامات مهم در حوزه گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به انواع گردشگری در ایران گفت: گردشگران زیارتی که به ایران سفر می کنند صرفا دیگر گردشگر زیارتی نیستند بلکه این تورها ترکیب شده و تبدیل به گردشگری زیارتی – سیاحتی و گردشگری زیارتی – سلامت شده است و باعث شده تا درآمد زایی از این نوع گردشگری افزایش یابد.

مونسان در ادامه با اشاره به تاثیر پذیری گردشگران خارجی از فرهنگ ایرانی اسلامی در سفر به ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هر گردشگری خارجی که به ایران سفر کرده است، تبدیل به سفیر و مبلغ جمهوری اسلامی شده است و با دیدن فرهنگ زیبای ایرانی متوجه تبلیغات منفی آمریکایی علیه ایران شده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در واقع از طریق گردشگری چهره واقعی ایران اسلامی به دنیا معرفی و با پروژه ایران هراسی مقابله می‌شود.

او در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز طرح هایی که در این هنر صنعت به کار می‌رود تمام آن‌ها طرح های ایران و اسلامی است که معرفی کننده فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز