خبرگزاری کار ایران

محمدرضا هنرمند مطرح کرد:

از خط قرمزها باخبرم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۸۵

نشست خبری فیلم «سمفونی نهم» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «سمفونی نهم» با حضور  محمدرضا هنرمند (کارگردان)، زینب تقوایی (تهیه‌کننده)، حامد افضلی (نویسنده)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، پژمان بازغی، حمید فرخ نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای منصور ضابطیان در آخرین سانس از سومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر وهمزمان با بامداد روز سه شنبه 13 بهمن با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

محمدرضا هنرمند (کارگردان) در ابتدای این نشست گفت: با توجه به اینکه در این چند سال کاری انجام نداده بودم، برای ساخت این فیلم فکر می‌کردم باید تجربه جدیدی را به انجام برسانم. بر همین اساس باید بگویم که مدل فیلم به علاقه من در انجام دادن کار تازه در سینمای ایران مربوط می‌شود.

وی درباره دلیل انتخاب سمفونی نهم برای اسم فیلم خود توضیح داد: چون این فیلم نهم من است اسم آن را سمفونی نهم گذاشتم. همچنین سمفونی نهم بتهوون مرگ نام دارد و در موضوع فیلم هم مرگ نقش ویژه‌ای داشته و همین موضوع دلیل دیگری برای انتخاب اسم بود.

هنرمند در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره احتمال سانسور شدن فیلم در زمان اکران اظهار کرد: من از خط قرمزها باخبرم و حتی سریال کاکتوس را برای تلویزیون ساخته‌ام. در این کار نیز سعی کردم ازین موضوعات عبور کنم و امیدوارم مشکلی برای اکران آن به وجود نیاید.

زینب تقوایی (تهیه‌کننده) نیز در این نشست بیان کرد: فیلمنامه سمفونی از ابتدا سختی کار را مشخص کرد و بنده هم می‌‌دانستم که این کار چقدر می‌تواند هزینه داشته باشد. ولی انتخابم این بود که برای اولین کار در سینما فیلمی را تهیه کنم که با افتخار  بتوانم کنار آن بایستم.هزینه این فیلم ۵ میلیارد شده است.

وی همچنین درباره اینکه چطور بانوجه به اینکه در سینما تجربه نداشته توانسته مجوز تهیه‌کنندگی دریافت کند، گفت: برای تهیه‌کنندگی امتیازاتی نیاز است که یکی از آنها ساخت دو فیلم است که من نداشتم. ولی از آنجا که من امتیازات دیگری را داشتم و همچنین هزینه فیلم که معادل با چند فیلم بود این اجازه را به بنده برای تهیه‌کنندگی دادند.

حامد افضلی (نویسنده) نیز در این نشست گفت: این اولین بار است که کاری را نوشتم و از نتیجه آن روی پرده راضی هستم. امیدوارم همکاران نویسنده دیگرم نیز بتوانند تجربه همکاری با کارگردانان بزرگ را پیدا کنند.

حمید فرخ‌نژاد (بازیگر نقش فرشته مرگ) نیز در بخش دیگری ازین نشست بیان داشت: وقتی قرار است نقشی را بازی کنید که ما به ازای بیرونی ندارد کار شما به عنوان بازیگر  خیلی سخت‌تر می‌شود. ولی با توجه به نقشی که داشتم سعی کردیم طراحی آن به صورتی باشد که این کاراکتر در عین بی‌حس بودن کار خود را انجام دهد و شخصیت شیرینی هم داشته باشد.

وی همچنین درباره شباهت این نقش با کاراکترهای دیگری که در گذشته بازی کرده، گفت: این نقش هیچ ربطی به نقش‌های قبلی بنده ندارد و این موضوع را بعید می‌دانم.

علیرضا کمالی نیز در این نشست بیان داشت: سه آرزو در بازیگری داشتم که یکی از آنها ایفای نقش کوروش بود که برآورده شد.

وی افزود: وقتی آقای هنرمند از من پرسیدند که کوروش را چطور می‌شناسی؛ گفتم یک پادشاه عارف. برخی از تاریخ ایرانیان بنا به مصلحت برخی حذف شده و این جسارت آقای هنرمند است که برخلاف نظر بسیاری به سراغ کوروش رفتند و بنده ازین بابت از او تشکر می‌کنم.

کمالی در ادامه بیان کرد: وقتی هویت ملی را از مردم بگیریم، نتیجه آن می‌شود گوشت سگی که با کارت ملی و ثبت نام کیلویی چندهزار تومان به مردم فروخته می‌شود.امیدوارم روزی فرا رسد که ما در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت وطن نیز داشته باشیم.

پژمان بازغی نیز در بخش دیگری ازین نشست گفت: یه روز ساعت ۶ بعد از ظهر دستیار آقای هنرمند به بنده زنگ زدند و بعد از صحبت‌های مقدماتی بازی در نقش امیرکبیر را قبول کردم. باید بگویم چه کسی کار کردن با آقای هنرمند را قبول نمی‌کند و بنده از کار کردن با ایشان به شدت خوش‌حالم. برای این نقش ۴ساعت و نیم گریم داشتم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز