خبرگزاری کار ایران

هفتمین دوسالانه ملى هنرهاى تجسمى "آفرینش" آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۴۱

هفتمین دوسالانه ملى هنرهاى تجسمى "آفرینش" عصر روز گذشته، هفتم بهمن ماه در کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان در نمایشگاه شهید طاها کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، عصر روز گذشته هفتمین دوسالانه ملى هنرهاى تجسمى با حضور فاضل نظرى (مدیرعامل کانون پرورش فکرى)، محمدرضا زمردیان (معاون فرهنگى کانون)، هیات داوران دوسالانه ملى آفرینش و جمعى از مدیران و مربیان کانون پرورش فکرى سراسر کشور آغاز به کار کرد.

در این مراسم سودابه امینى (دبیر هفتمین دوسالانه ملى آفرینش) با اشاره به دستاوردهاى این دوسالانه یادآور شد: کودکان و نوجوانان ما برای بیان اندیشه و احساس خود نیازمند آموختن زبان هنر هستند و برگزارى هفتمین دوسالانه هنرهاى تجسمى آفرینش بهانه‌ای برای دست یافتن به این مهمشد .

وى افزود: بر این اساس بسترى فراهم شد تا اعضاى کانون پرورش فکرى از ٤ تا ١٨ سال با زبان هنر و با الگو قراردادن شعار "خوب زندگى کردن" به بیان اندیشه و احساس خود و آفرینش زیبایى  بپردازند. آنچه در این نمایشگاه به اجرا گذاشته شده حاصل تلاش و کوشش کودکان و نوجوانان سراسر کشور است؛ درواقع تمرین بیان خویشتن با زبان هنرهاى تجسمى است.

امینى در ادامه خاطرنشان کرد: روز نهم دى ماه ١٥ داور منتخب در ٥ رشته نقاشى، عکاسى، خوشنویسى، سفالگرى و هنرهاى بومى و سنتى از میان قریب به ٣ هزار اثر رسیده، ٣٠١ اثر  را در سه رتبه برگزیده، شایسته تقدیر و دیپلم افتخار  انتخاب کردند.

وى یادآور شد: در این دوره ١٢٨٩ اثر نقاشى، ٣٧٢ خوشنویسى، ٤٣٣ سفالگرى، ٤٠٢ عکس و ٤٠٠ هنردستى بومى و سنتى به دبیر خانه  ارسال شد.

نمایشگاه آثار دوسالانه ملى هنرهاى تجسمی آفرینش از ۷ تا ٢٢ بهمن ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگى هنرى کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب، نگارخانه طاها به نمایش گذاشته مى‌شود و بازدید برای علاقمندان ازاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز