خبرگزاری کار ایران

فصل تازه قند پهلو از منزلِ زرویی نصرآباد کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۷۷۱

تهیه‌کننده برنامه قند پهلو گفت: ابوالفضل زرویی نصرآباد حقی بر خانواده طنز مکتوب ایران داشته و برنامه قندپهلو یکی از اعضای این خانواده است. بر همین اساس به مناسبت درگذشت این هنرمند بخش جدیدی با نام «زرویی خوانی» را به این برنامه اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فصل تازه برنامه «قند پهلو» با حضور مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش)، مهدی خلجی (مدیر گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی شبکه آموزش)، احمد عربانی (کاریکاتوریست پیشکسوت) و همچنین عوامل این برنامه همچون امیر قمیشی و میثم تربتی (تهیه کنندگان)، رضا رفیع (مجری)، ناصر فیض و شهرام شکیبا (داور)، مسعود خادم (آهنگساز و خواننده) و دیگر مسئولان روز گذشته جمعه 5 بهمن ماه در خانه ابوالفضل زرویی نصرآباد افتتاح شد.

احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش) در این مراسم گفت: خواندن و نوشتن امر ‌مقدسی بوده و ادبیات فارسی تمام جان و زندگی ماست. بنابراین هرکجا که ما به زبان فارسی توجه کنیم در حقیقت به پیشینه و تاریخ خودمان اهمیت داده‌ایم.

وی افزود: افتخار داریم که سری هشتم این برنامه را با نام امام رضا(ع) آغاز می‌کنیم. به نظرم این فصل با حضور پرقدرت داوران می‌تواند حرف‌های تازه‌ای داشته باشد و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند. بر همین اساس ما باید دانشجوها و جوان‌ها را بیشتر به سمت چنین برنامه‌هایی جذب کنیم.

احمدی ادامه داد: به اعتقاد من در این برنامه علاوه بر فارسی‌زبانان می‌توان افرادی که در حال یادگیری زبان هستند را نیز جذب کنیم و به این صورت در حفظ زبان فارسی نقش مهمی را ایفا کنیم. اینکه جوانان بیش از پیش با زبان فارسی آشنا شوند به شدت دارای اهمیت است. همچنین علاوه بر فارسی زبانان با توجه به تعاملات خوبی که با موسسه اکو ایجاد شده، از طریق این برنامه می‌توان حتی نوآموزان زبان فارسی را هم مخاطب خود قرار دهیم. در واقع کسانی که امروز در شهرهای دیگر در حال فراگیری زبان فارسی هستند. 

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پشتوانه مالی برنامه این‌طور توضیح داد: باید حمایت ویژه‌ای از برنامه داشته باشیم و قطعا هم سازمان و هم شبکه از برنامه حمایت می کنند. اما این برنامه فعلا توسط خود شبکه حمایت می‌شود. البته اگر حامی مالی هم وجود داشته باشد، چهارچوب و محتوای برنامه تغییر نخواهد کرد و سنگ بنای آن به همین صورت است.

مدیر شبکه آموزش همچنین درباره اهمیت شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: امروز کوچک‌سازی و کوچک‌گرا بودن یکی از ویژگی‌های برنامه‌سازی است و باید به سمت ساخت آیتم‌های کوتاهی رفت که مختص به فضای مجازی ساخته می‌شود. به این ترتیب یکی از الویت‌های ما در فضای مجازی جریان‌سازی در زمینه ادب و زبان فارسی است. یکی از راه‌های علاقمند کردن جوانان به این برنامه نیز جدی گرفتن فضای مجازی است.

امیر قمیشی (تهیه‌کننده برنامه قندپهلو) نیز در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: ابوالفضل زرویی نصرآباد حقی بر خانواده طنز مکتوب ایران داشته و برنامه قندپهلو یکی از اعضای این خانواده است. بر همین اساس به مناسبت درگذشت این هنرمند بخش جدیدی با نام «زرویی خوانی» داریم که امروز جمعه پنجم بهمن در منزل او ضبط می‌شود.

وی با اشاره به حضور احمد عربانی (پیشکسوت عرصه کاریکاتور) در افتتاحیه قندپهلو اظهار داشت: مهمان ویژه امروز ما احمد عربانی است که از پیشکسوت‌های حوزه طنز و کاریکاتور است. او یادگار ماندگار جلد‌های خاطره‌انگیز گل آقا است. همچنین مسعود خادم (آهنگساز و خواننده ثابت قندپهلو) نیز ما را در این سری برنامه همراهی می‌کند.

قمیشی همچنین در منزل زرویی نصرآباد یادآور شد: این دوره از قندپهلو به روح  ابوالفضل زرویی نصرآباد و حسین محب اهری تقدیم می‌شود. امیدواریم دعای خیر این دو عزیز بدرقه راه قندپهلوی هشتم باشد.

مهدی خلجی (مدیر گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی شبکه آموزش) در ادامه این مراسم اظهار کرد: این برنامه جزو برنامه‌های فاخر شبکه است و قرار است در فصل جدید از نگاهی جدید برخوردار شود.

وی افزود: ممکن است گویش فارسی گویش بسیاری از مناطق فارسی زبان نباشد اما برای بسیاری از آنها، این پیوست‌های فرهنگی و زبانی می‌تواند از ارزش بسیاری برخوردار باشد.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، ناصر فیض عنوان کرد: توجه به آموزش و جدی گرفتن آن خیلی مهم بوده و می‌توان نوید این موضوع را داد که برنامه با گرایش به آموزش زبان فارسی و جا انداختن تعریف طنز متفاوت‌تر عمل کند.

وی افزود: زرویی اولین شب شعر طنز را برگزار کرد و طنزپرداران را از نوعی پراکندگی درآورد. لازم است بگوییم که خیلی از طنزنویسان از همین شب شعرها برخاستند و راه شاعر شدن را پیش گرفتند.

رضا رفیع نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امیدوارم برنامه از پشتوانه مالی خوبی برخوردار شود تا تغییر آیتم‌ها به راحتی انجام شود.

وی همچنین در خانه زرویی نصرآباد گفت: اینجا خانه طنز ایران است. ما در خانه‌ای جمع شده‌ایم که صاحبش امروز حضور ندارد اما نام او همیشه به عنوان پشتوانه علمی قندپهلو با ما خواهد بود.

احمد عربانی نیز در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: زرویی نصرآباد بسیار پرکار بود و طنازی‌هایش آقای صابری را می‌خنداند. او شدیدا فعال مهربان و انسان بود و به دلیل سوابق اخلاقی‌اش مورد توجه افراد بسیاری قرار می‌گرفت. ما امروز خیلی متاسفیم که او را نداریم.

همچنین شهرام شکیبا در سخنان کوتاهی درباره زرویی گفت: یکی از ویژگی های کار او این بود که خانواده‌اش نیز با او همکاری داشتند. ارتباط را با اعضای خانواده حفظ کرده بود و آثاری را همراه با آنها نگاشته بود.

گفتنی است که در پایان این مراسم بخشی از آیتم زرویی‌خوانی در منزل ابوالفضل زرویی نصرآباد توسط شهرام شکیبا ضبط شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز