خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

همکاری با پرتغالی‌ها برای ایجاد مهمانسراهای تاریخی

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۸۸۰

معاون گردشگری کشور گفت: برای ایجاد مهمانسراهای تاریخی قرار است یک طرح مشترک با پرتغالی‌ها شکل بگیرد. بر همین اساس صحبت‌هایی برای سرمایه‌گذاری روی ۲۰ خانه سنتی انجام گرفته است.

ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) درباره طرح مهمانسراهای تاریخی به خبرنگار ایلنا گفت: برای این موضوع قرار است یک طرح مشترک با پرتغالی‌ها شکل بگیرد و بر این اساس گروه پیشدان‌ها برای این موضوع طرحی را به ما ارائه داده‌اند که طرح به شدت خوبی بوده و در حال حاضر ترجمه شده است.

وی افزود: بر مبنای این طرح قرار است روی ۲۰ خانه سنتی سرمایه‌گذاری انجام گیرد و آنها به مهمانسراهای تاریخی تبدیل شوند.

علی اصغر مونسان نیز درباره طرح مهمانسراهای تاریخی به ایلنا گفت: ما در دولت دوازدهم به اندازه ۱۲ سال گذشته واگذاری، افتتاح و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی را داشته‌ایم و همچنان نیز این موضوع را پر شتاب ادامه می‌دهیم.

وی در پایان یادآور شد: این طرح علاوه بر ایجاد کسب و کار و اشتغال، گردشگران خارجی را نیز به خود جذب می‌کند. چراکه اکثر گردشگران خارجی به اقامتگاه‌های سنتی ما علاقمند هستند. به این ترتیب کاروانسراهای ما که برخی از آنها به شدت آسیب دیده بودند، به سرعت در حال واگذاری هستند. خوشبختانه روند این موضوع سرعت گرفته است.

گفتنی است این طرح مربوط به بناهایی است که تاریخچه فرهنگی و تاریخی دارند و با خانه‌های قدیمی بوم‌گردی متفاوت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز