خبرگزاری کار ایران

چهل سال هنر انقلاب به روایت اصحاب هنر

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۰۷

معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر با همکاری پژوهشکده هنر، همایش «چهل چراغ هنر؛ جستاری در چهل سال هنر انقلاب اسلامی ایران» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، همایش «چهل چراغ هنر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی دو روز با ارائه مقالات و سخنرانی‌های علمی برگزار می‌شود.

این همایش با سخنرانی دبیر علمی این نشست‌ها، محمدعلی رجبی، عضو پیوسته و عضو گروه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فرهنگستان هنر، روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.

در نشست نخست اولین روز این همایش، محمد رجبی با عنوان «هنر انقلابی، انقلاب هنری»؛ سیدمحمد بهشتی در خصوص «چهل سال هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بازگشت به خویش» و هادی ربیعی درباره «تحلیلی بر هنر انقلاب اسلامی براساس مبانی حکمی فارابی» به سخنرانی می‌پردازند.

«مروری بر چهل سال تئاتر ایران؛ دستاوردها، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده»، «واکاوی شیوه‌های جذب سرمایه در سینمای پس از انقلاب» و «گفتمان موسیقی ایران در چهل سال اخیر»، نیز عنوان مقالاتی است که در دومین نشست نخستین روز «چهل چراغ هنر»، به ترتیب توسط علی منتظری، حمید دهقانپور و کاوه خورابه، با مدیریت عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، ارائه می‌شود.

نخستین نشست علمی دومین روز این همایش که ۲۵ دی‌ماه برگزار می‌شود نیز، به ارائه مقالات «خوشنویسی ایران، از انقلاب تا انقلاب» از حمید‌رضا قلیچ‌خانی، «سیر تحول نگارگری در دوران انقلاب اسلامی» از خشایار قاضی‌زاده و «شکوفایی صورت و معنا در نقاشی انقلاب اسلامی ایران» از محمدکاظم حسنوند اختصاص دارد که مدیریت آن را مهدی مکی‌نژاد، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر بر عهده دارد.

مدیر آخرین نشست علمی این همایش نیز حبیب الله صادقی، عضو پیوسته و عضو گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر است که در این نشست مقالاتی چون «چهل سال گرافیک انقلاب اسلامی ایران» توسط محمد خزائی، «سیر تحول عکاسی در ایران؛ ۱۳۹۷-۱۳۵۷» توسط محمد مهدی رحیمیان و «مجسمه سازی در عصر انقلاب اسلامی ایران» توسط طاهر شیخ الحکما ارائه می‌شود.

همایش «چهل چراغ هنر» روزهای ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌های علمی می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز