خبرگزاری کار ایران

جشنی برای تئاتری‌ها با حضور اصغر فرهادی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۵۵

هفدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر با حضور اصغر فرهادی به عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر عصر پنجشنبه ششم دی 1397 با حضور اصغر فرهادی به عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

اولین جایزه‌ای که در این مراسم با اجرای فرزاد حسنی اهدا شد نشان مسئولیت اجتماعی بود که به ساناز بیان برای «آبی مایل به صورتی» و لیلی عاج برای «قند خون» رسید.

سپس پروین امیرقلی (همسر عباس کیارستمی و مادر احمد و بهمن کیارستمی) برای اهدای جایزه پری صابری روی صحنه رفت و از پری صابری برای یک عمر فعالیت در تئاتر ایران تقدیر کرد. همچنین حجت‌الله ایوبی تقدیرنامه کمیسیون ملی یونسکو را به صابری اهدا کرد.

سپس آیدین آغداشلو جوایز بخش پژوهش‌های برگزیده حوزه تئاتر را به عباس بهارلو برای «پیش‌پرده و پیش‌پرده‌خوانی در ایران» و سامی صالحی‌ثابت برای «چگونه بهترین بازیگر جهان شوم» داد.

در ادامه حمید جبلی، بهروز غریب‌پور و حمیدرضا مدقق؛ اعضای هیئت داوران هفدهمین جشن انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر در غیاب یونس شکرخواه روی صحنه رفتند و جوایزی را به شرح زیر اهدا کردند:

جایزه بخش گزارش؛ سبا حیدرخانی از خبرگزاری ایلنا

جایزه بخش مقاله؛ محمد بخاری و ابوالقاسم قوام از مجله «کهن‌نامه ادب پارسی»

جایزه بخش یادداشت؛ شهرام خرازی‌ها از روزنامه «بهار»

جایزه بخش ترجمه؛ سارا منصوری از مجله «نقد هنر»

جایزه بخش گفت‌وگو؛ امیرحسین سیادت از مجله «دفترهای نیلا»

جایزه بخش نقد؛ شهرام خرازی‌ها از روزنامه «قانون»

جایزه بخش عکس؛ سهیل صحرانورد

جایزه بهترین ناشر سال 96 نیز توسط لیلی گلستان به ژیلا اسماعیلیان (نشر نیلا) اهدا شد.

سپس احمدمسجدجامعی برای تقدیر از محمدمهدی فرقانی روی صحنه رفت تا فرقانی در کنار پری صابری دومین نفری باشد که در هفدهمین دوره این جشن مورد تقدیر قرار گرفت.

بعد از آن شهرام گیل‌آبادی (مدیرعامل خانه تئاتر) جایزه خبرنگار فعال سال 96 در حوزه تئاتر را به نرگس کیانی اهدا کرد.

پس از آن اصغر فرهادی روی صحنه حاضر شد و در بخش بهترین نمایش‌های سال 96 جایزه اول را مشترکا به اشکان خیل‌نژاد برای نمایش «پسران تاریخ» و حسین کیانی برای «روز عقیم» اهدا کرد.

حسین کیانی که خود در این مراسم حضور نداشت در یادداشتی که توسط همسرش، رویا میرعلمی قرائت شد نوشته بود؛

جایزه تلخ... شاید این واژه، چندان نام‌آشنا نباشد اما متاسفانه برای من هست... «روز عقیم»، نمایشی نبود که آن قدر جفا ببیند اما دید، مثل نمایشنامه‌نویس که حقش نیست این قدر در زندگی عذاب بکشد اما می‌کشد... همه‌مان داریم کاری را می‌کنیم که دوست نداریم و به سمتی می‌رویم که دلمان نمی‌خواهد... این جا سرزمین خواست‌ها و خواستن‌ها نیست، سرزمین حسرت‌ها و مردن از نداشتن‌هاست... و حرف‌هایی که نمایشنامه‌نویس می‌زند مگر غیر از این‌هاست؟ پس چرا باید روز خوش ببیند؟ پس چرا «روز عقیم» باید عقیم نماند؟ سپاس دارم از آن انجمن و برگزارکنندگان آن مراسم و آن خانه که امیدوارم خانه همه تئاتر باشد، محل آسودگی و آرامش که این روزها بزرگترین گمشده همگان است و نیز سپاس دارم از بازیگران و یاریگران این نمایش که صلیب این نمایش را بی هیچ اجر و قدری در آن تمرین‌های سخت و اجراهای سخت‌تر به دوش کشیدند؛ رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده، شایسته ایرانی، الهه شه‌پرست، حمید حسینی، محمد گودرزیانی و اشکان دلاوری.

رتبه دوم به صورت مشترک به «اپرای عروسکی خیام» به کارگردانی بهروز غریب‌پور و «فعل» به کارگردانی محمد رضایی‌راد رسید و رتبه اول به محمد مساوات برای نمایش «بی‌پدر». در پایان این بخش شهرام گیل‌آبادی نشان عبدالحسین نوشین را به اصغر فرهادی داد. 

سپس اکبر عالمی جایزه بهترین تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی را به امیر قمیشی برای «چشم شب روشن» اهدا کرد و احترام برومند همین جایزه را در حوزه برنامه‌های رادیویی به فرزانه صادقیان داد برای برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ».

در پایان ایرج راد برای تقدیر از بهترین تماشاخانه خصوصی روی صحنه رفت و این جایزه را به مصطفی کوشکی (تماشاخانه مستقل تهران) اهدا کرد و رضا بابک جایزه بهترین گروه تئاتر سال 96 را به گروه تئاتر رادیکال 14 (به سرپرستی محمد مساوات) داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز