خبرگزاری کار ایران

انعکاس‌ذهن احمدوکیلی در گالری ساربان

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۳۷

نمایشگاه‌ نقاشی‌های ‌احمدوکیلی در گالری ساربان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه‌ نقاشی‌های‌احمدوکیلی با عنوان «انعکاس‌ذهن» در گالری ساربان افتتاح شد. این نمایشگاه که شامل تجربیاتی از وکیلی در زمینه‌ منظره و طبیعت‌نگاری است با حضور و استقبال هنرمندان‌ هنرهای‌تجسمی نمایش آغاز به کار کرد.

زروان‌روح بخشان در استیتمنت این نمایشگاه آورده‌است: احمدوکیلی با مطالعه و تمرین طبیعت در نقاشی، به ترکیبی از پیکرهای انسانی و مناظر و عناصر رسیده است که توامان فضای بصری بیانگر و انتزاعی را در برابر دیدگان بیننده قرار می‌دهد. چنان که گاه تشخیص درخت و کوه از انسان در آثار وی دشوار می‌نماید. گویی که فیگوراسیون اساطیری همچنان غالب است و طبیعت منعکس شده در نقاشی‌های او از آینه چنین ذهنی بازتابانیده می‌شود. بدین ترتیب در این نقاشی‌های وکیلی با بازنمایی طبیعت، آن گونه که هست، مواجه نیستیم. چنان که می‌بینیم تمایل به تجرید، بیانگری عاطفی و آنی دریافت هنرمند در این آثار مشهود است.

هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی) که برای بازدید از این نمایشگاه آمده بود گفت: نسلی که این گالری برای نشان دادن آثارشان انتخاب کرده، نسل پیشکسوت و جامعه هدف مهمی‌ست. بهترین نکاتی که ‌می‌شود درباره کارهای اقای وکیلی گفت همان‌ نکاتی‌است که در استیتمنت نمایشگاه به آن‌ها اشاره شده. انتزاعی که می‌شود در این نمایشگاه دید، انسان، کوه و درختانی که نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد و پیوستگی و تفکیک‌ناپذیری عناصر چیزی بود که در تمامی تابلوها دیدم.

همچنین مهرداد ختایی (هنرمند نقاش) درباره کارها گفت: ریتم و انعکاس تجربیات وکیلی در حوزه طبیعت مشخصه‌های اصلی این نمایشگاه هستند. جایگاه فرم‌ها غیرمنتظره است و پلان‌بندی مسطح و شیوه‌ی‌ ترکیب‌بندی در کارها چشمگیر و تحسین‌برانگیز  از آب درآمده‌است. از همه مهم‌تر شناخت او از رنگ و توانایی‌اش در طراحی است. وکیلی نقاشی است که روزانه حتی بیشتر از یک دانشجوی درحال یادگیری ، تمرین دارد و در حال کار کردن است.

علی خسروی نقاش قدیمی نیز که به‌گفته خودش نزدیک به چهل سال است که وکیلی را می‌شناسد و با کارهای او آشنایی دارد درباره‌ او گفت: من معتقدم تحصیلات آکادمی وکیلی در شناخت او از نقاشی و عناصر بصری و کیفیت کارهایش تاثیرگذار بوده و هست. او با پشت‌کار مثال‌زدنی‌اش در حال نقاشی است و سال‌هاست که شکوفایی‌اش را می‌بینیم. به نظر می‌رسد این روزها بهترین دوره بازدهی او و پختگی کارهایش را شاهد هستیم. هر نقاشی می‌بایست راه خودش را پیدا کند و وکیلی به درستی مسیر خودش را طی کرده.

علی ندایی (نقاش و مدرس نقاشی) نیز که برای بازدید از نمایشگاه آمده بود گفت: وکیلی هنرمند تجربه گرایی است و وارد فضاهای مختلف می‌شود در عین حال یک وابستگی روحی به طبیعت دارد، به نظر می‌رسد خودش را در طبیعت جست و جو می‌کند. همه‌‌ی ما در کارهایمان گاهی به عینیت نزدیک و گاهی وارد فضای ذهنی خود می‌شویم، رعایت فاصله‌ی مناسب میان این دو فضا مانند راه رفتن روی طناب است و مهارت بالایی می‌خواهد. در این نمایشگاه کارهایی از وکیلی می بینیم که در تناوب و حرکت در این مسیر هستند. آثار او صادقانه هستند و صمیمانه به روح طبیعت و تجربه گرایی نزدیکی دارند.

این نمایشگاه تا روز دوشنبه بیست و ششم آذرماه در گالری ساربان ادامه دارد. علاقه‌مندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶الی۲۰ به گالری ساربان به نشانی خیابان سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خ یوسفی پلاک ۱۳۰ مراجعه نمایند.

انعکاس‌ذهن احمدوکیلی در گالری ساربان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز