خبرگزاری کار ایران

«منو ببین» رضا مهرانفر در جشنواره فیلم آکسفورد آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۷۸۵

انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهران‌فر به شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آکسفورد آمریکا راه یافت.

به گزارش ایلنا، انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهران‌فر به شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آکسفورد آمریکا راه یافت. جشنواره فیلم آکسفورد در سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۰۸ به یک مجموعه مستقل غیرانتفاعی بدل شد. این جشنواره که با حمایت دانشگاه می‌سی‌سی‌پی برگزار می‌شود، توجه ویژه‌ای به تاثیر ادبیات در آثار راه یافته به بخش مسابقه خود دارد.

انیمیشن «منو ببین» که ساخت آن یک سال به طول انجامیده است، در ادامه حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره هندیکپ فرانسه، به آمریکا می‌رود.

«منو ببین» رضا مهرانفر در جشنواره فیلم آکسفورد آمریکا

رضا مهرانفر، کارگردان این انیمیشن می‌گوید: «برای ساخت این انیمیشن دو دقیقه و سی‌ثانیه‌ای با روانشناسان و کارشناسان امور کودک مشورت‌های بسیاری داشتم و درباره اختلالات کودک که ممکن است تا بزرگسالی، فرد را درگیر خودش کند، مطالعه کردم. نقطه دید من در این فیلم نگاه کودک به دنیای بیرون است؛ زمانی که از اتفاقات و اشیای پیرامون خود دچار وحشت و اضطراب می‌شود.»

«منو ببین» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می‌کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می‌شود. جهان عادی در جریان است، اما همه‌چیز برای او تنهایی و تاریکی است و همان طور که کارگردان این اثر گفته، این انیمیشن تلنگری به پدر و مادرهاست تا بگوییم که کودکان دنیا را به گونه‌ای دیگر می‌بینند و حتی می‌فهمند، اما بزرگترها این دید را ندارند و به دنیای آنها توجه نمی‌کنند.

عوامل انیمیشن «منو ببین» عبارتند از: کارگردان: رضا مهرانفر، تهیه‌کننده: مریم صانعى، نویسنده: مونا شاهى و غلامعلى میکاییلى، سوپروایزر بخش انیمیشن: اسفندیار حاجى اسدالهى، مدیر دوبلاژ: یگانه رمضانى، صداگذار: ارش قاسمی، پخش بین‌المللی: فیدان، مشاور رسانه‌ای: سعیده الله‌دادی.

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد از تاریخ ۶ تا ۱۰ فوریه در آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز