خبرگزاری کار ایران

یک فعال رسانه‌ای:

رد صلاحیت مدیران مسئول رسانه‌ها قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۷۹

اصلاح آئین نامه انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات در دوره معاون سابق مطبوعاتی انجام شده و در آن زمان اگر مدیران مسئول نماینده مستقلی در هیات نظارت بر مطبوعات داشتند، آئین نامه جدید به چالش کشیده شده و احتمالا تصویب نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تقوی فرد با اشاره به رد صلاحیت گسترده کاندیدادهای انتخابات اخیر نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خواستار دخالت فوری مجلس به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون مطبوعات شد.

وی گفت: هیچ آئین نامه و مصوبه‌ای در دولت نمی‌تواند شهروندان را از قوانین صریح و فرادستی به خصوص حقوق مصرح در قانون اساسی محروم کند و آئین‌نامه انتخاب نماینده مدیران مسئول باید فورا مورد بازنگری قرار گیرد.

این فعال رسانه‌ای گفت: نمی‌شود آئین‌نامه و شیوه‌نامه‌ای را طراحی کرد و به خورد یک جامعه فعال و پویا داد و اعتراضی را هم نپذیرفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند نسبت به اعتراض و تذکر 26 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی‌اعتنا باشد و مدیران مسئول رسانه‌ها را نادیده بگیرد.

مدیر مسئول روزنامه بامداد با اشاره به رد صلاحیت خود و ده‌ها نامزد دیگر در هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: حدود دویست و چهل نفر را رد صلاحیت کردند و صدایش را هم در نیاوردند. وقتی پیگیری کردم گفتند وزارت اطلاعات گفته شما نباشید و نماینده‌های قوای سه‌گانه هم اجازه ابلاغ به رد صلاحیت شده‌ها را نمی دهند!

تقوی فرد ادامه داد: مدیران مسئول تا زمانی که مدیر مسئولند، هم صلاحیت نماینده شدن در هیات نظارت و هم صلاحیت رای دادن را دارند. هیچ عاملی نمی‌تواند آنها را از انتخاب کردن و انتخاب شدن منع کند این مغایر با روح قانون اساسی و حقوق شهروندی است.

این مدرس هنر و رسانه تاکید کرد: نمی‌شود حرف غیرعلمی و غیرمنطقی زد و از دیگران خواست آن را بپذیرند. اگر نشریه‌ای مجوز دارد پس مدیر مسئول آن نیز همچنان مدیر و عضو خانواده مدیران مسئول است و ترتیب انتشار و ضریب کمی یا کیفی عامل تعیین‌کننده برای محرم بودن یا محروم بودن اشخاص نیست! بعضی‌ها خوششان می‌آید که قیف توی قیف بگذارند و قوانین را با میل خود تغییر داده و حلقه‌ها را تنگ‌تر کنند و این به ضرر جامعه است.

محمدرضا تقوی فرد گفت: یک نماینده مستقل و غیردولتی می‌تواند راهگشای موفقیت اصحاب رسانه در انتقال پیام خود به مراجع تصمیم گیرنده و تصمیم‌ساز درباره رسانه‌ها باشد و کسی نباید به خود اجازه دهد این حق را از مدیران مسئول رسانه‌ها بگیرد.

وی افزود: نمی‌شود نارضایتی اعضای یک صنف آنهم در رده مطبوعات را با توضیحات سربسته و غیرمنطقی سر هم بندی کرد، زیرا این روش نتیجه معکوس خواهد داشت.

تقوی فرد در پایان گفت: دولتی‌ها نمی‌توانند نماینده خوبی برای مدیران مسئول باشند و این موضوع تنها به یک کاندیدای دولتی ختم نمی‌شود و بلکه همه باید خود را در این باره مسئول بدانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز