خبرگزاری کار ایران

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از امروز

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۲۸۶

چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی و فیلم کوتاه «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، چهل و هشتمین دوره این رویداد هنری و آموزشی با نمایش دو فیلم کوتاه و بلند داستانی از روز جمعه ۲۵ آبان ماه در سینما فلسطین آغاز خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۲۵ آبان در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی بهترین فیلم جشنواره هانوی و فیلم کوتاه «کودک خاموش» به کارگردانی کریس اورتون از ساعت ۱۹:۳۰ در سینما فلسطین نمایش داده خواهد شد.

رزرو بلیت‌های این جشنواره به صورت رایگان در سایت تیوال قابل دسترسی است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این سایت بلیت‌های خود را رزرو کنند.ورود به را عموم به این جشنواره در سینما فلسطین که از ۲۵ آبان تا ۲ آذر برپا خواهد بود، آزاد است.

بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، ۴۷ فیلم پویانمایی، ۱۸ فیلم مستند و ۳۵ فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه‌ی بین الملل این جشنواره انتخاب شده است.

آثار انتخابی در سه بخش فیلم‌های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی ـ آموزشی و مستند به مفهوم عام) به رقابت خواهند پرداخت.

این فیلم‌ها از ۲۸ کشور از ۵ قاره در مسابقه‌ی بین الملل حضور خواهند داشت که از میان آنها ایتالیا با  ۱۱ فیلم، هند با ۸ فیلم و فرانسه با ۷ فیلم، دارای بیشترین نماینده در این جشنواره هستند.

همچنین از میان ۷۴۰ فیلم ایرانی متقاضی شرکت در چهل و هشتمین جشنواره‌ی بین المللی فیلم رشد، ۱۱۰ فیلم برای شرکت در بخش مسابقه بین المللی برگزیده شده‌اند که شامل ۸ فیلم بلند داستانی، ۳۸ فیلم کوتاه داستانی، ۲۲ فیلم مستند و ۴۲ فیلم پویانمایی هستند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۷ به دبیری وحید نیکخواه آزاد در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز