خبرگزاری کار ایران

گران‌ترین هتل جهان با پوششی از طلا+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۱۰۳

قصر امارات که یکی گران‌ترین هتل جهان در سال ۲۰۰۵ بود، اینبار در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته که برای حفظ اینجایگاه، از ورقه‌های طلا برای پوشاندن سقف‌های خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قصر امارات (Emirates Palace) یک هتل لوکس در ابوظبی، امارات متحده عربی است. این هتل در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد اما رستوران‌های آن در سال ۲۰۰۶ به بهره‌برداری رسید. هتل قصر امارات متعلق به دولت ابوظبی است و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های کمپینسکی است، هزینه ساخت این هتل ۱٫ ۹ میلیارد پوند (در حدود ۳ میلیارد دلار آمریکا) است و پس از مارینا بی‌سندز گران‌ترین هتل در جهان است.

قصر امارات شامل ۳۹۴ مرکز اقامتی است که ۳۰۲ اتاق دارد و مابقی آن سوئیت است. از دیگر امکانات این هتل سالن اجتماعات با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر و ۴۰ اتاق مخصوص جلسات، زمین‌های تنیس، دو مجموعه آبی، استخر روباز، زمین‌های کریکت، راگبی و فوتبال است.

گران‌ترین هتل جهان با پوششی از طلا+فیلم و عکس

قصر امارات هر سال برای تعویض سقف طلا در حدود ۱۳۰هزار دلار هزینه می‌کند. سالن‌های آن، اتاق‌ها و مه‌مان‌ها دارای بیش از یک هزار لوس‌تر Swarovski است که سقف‌های طلایی را به عنوان سمبل کاخ روشن می‌کنند.

پس از ده سال از افتتاح هتل، Manoj Kuriakose با یک تیم کاری از کرالای هند برای حفظ شکوه و جلال مناسب هتل به آنجا سفر کرده‌اند و Kuriakose و تیم او مسئول تعمیر و نگهداری ۲۰۰۰ متر مربع سقف تزئینی هستند که هر سال با ۲۲ ورق طلا و نقره انجام می‌شود.

جایگزین کردن سقف با ورق طلا حدود ۴ تا ۵ سال طول خواهد کشید و دائما این جایگیزینی هر سال تکرار خواهد شد. گفته می‌شود برای هر یک متر مربع از سقف، حدود ۵۰ برگ طلا با هزینه تقریبی ۱۰۰ دلار نیاز است.

Kuriakose می‌گوید: هر کجا که نگاه می‌کنید، می‌توانید لایه‌های طلایی و نقره‌ای را مشاهده کنید. ورق‌های نازک طلای خالص از ایتالیا وارد می‌شود، سپس شمش، فشرده و چکش زده می‌شود تا زمانی که یک ورقه نازک از طلا بدست بیاید. سپس ورق طلا با چسب مخصوص به سقف چسبانده می‌شود.

این تیم از انگشتان دست خود برای ساختن ورق‌های ظریف طلای استفاده می‌کنند.

Kuriakose توضیح می‌دهد: لایه‌های ورق طلا را کنار هم قرار می‌دهیم. این ورقه‌های طلا خیلی نازک و شکننده هستند و باید مراقب بود. با کوچک‌ترین حرکت انگشت ممکن است شکسته شوند. سپس یک پوشش نهایی روی ورق‌های طلا کشیده می‌شود.

او می‌گوید: مه‌مان ما را می‌بینند و هیجان زده می‌شوند. آن‌ها می‌ایستند، تماشا می‌کنند و در ‌‌نهایت می‌پرسند و برای کسب ا طلاعات بیشتر کنجکاوی می‌کنند. از آنجایی که این پروسه یک فرآیند پایان ناپذیر است و هیچ هتلی با این میزان از طلا در دنیا وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز