خبرگزاری کار ایران

تولد یک تشکل هنری مردمی در پنجمین جشنواره هنر مقاومت

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۹۲

یک تشکل هنری مردمی درحاشیه برگزاری کارگاه آموزشی جشنواره هنر مقاومت در استان قزوین شروع به کار کرد.

به گزارش ایلنا، زینب ربانی خواه (طراح و گرافیست) با اشاره به تشکیل تشکل هنری مردمی در این استان گفت: براساس مصوبه شورای سیاست گذاری جشنواره هنرمقاومت و در راستای تمرکز زدایی از پایتخت و تقویت نیروهای ارزشمند و متعهد هنرهای تجسمی درسراسر کشور، در حاشیه کارگاه آموزشی پوستر پنجمین جشنواره هنرمقاومت در استان قزوین، یک ظرفیت جدید توسط نیروهای خلاق و جوان این استان و به نام یکی ازشهدای هنرمند این استان در عرصه هنر‌های تجسمی، به توان هنرمندان متعهد و انقلابی این حوزه اضافه شد.

ربانی خواه افزود: در این کارگاه سه روزه این تشکل هنری مردمی باحضور خانواده شهید و در شب تولد این شهید با نام مبارک شهید هنرمند علی تاج احمدی رسما فعالیت‌های هنری خود را در این استان آغاز نمود.

وی درخصوص نحوه و چگونگی برگزاری این کار‌گاه آموزشی نیز گفت: در این کارگاه آموزشی کلیه مراحل ایده‌پردازی و تبیین نشانه‌ها و المان تصویری، اجرای نهایی اثر و جمع بندی و ارائه پوستر انجام پذیرفت که مورد استقبال شرکت کنندگان این کارگاه واقع شد و این کارگاه به همت ستاد برگزاری جشنواره هنرمقاومت و با مشارکت مجمع طراحان آیه اصفهان و نهضت مردمی پوستر مشهد برگزار شد.

وی همچنین به بازدید آیت الله عابدینی (امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین) از این کارگاه اشاره کرد و گفت: ایشان ضمن حضور و بازدید از این کارگاه اموزشی به اهمیت نقش هنر در ارائه مفاهیم والا و تبیین مسائل انسانی، الهی و متعالی به زبان تصویر و هنر تاکید و اشاره نمودند که باعث شوق حضار و دلگرمی شرکت کنندگان در کارگاه شد.

ربانی خواه همچنین بهادادن به نسل جوان و تقویت نیروهای مردمی را از آثار و برکات جشنواره هنرمقاومت برشمرد و آن را نوید بخش فصلی تازه در عرصه هنر متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی برشمرد.

پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» با دبیری مسعود نجابتی و به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در ۱۰ بخش «پوس‌تر»، «تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویرسازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» دی و بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.

تولد یک تشکل هنری مردمی در پنجمین جشنواره هنر مقاومت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز